McDonald’s w dostawie

Na razie trwają testy w warszawskich lokalach. Być może wkrótce także w innych miastach zamówimy Big Maca online.
Hamburger z frytkami zapakowany w pudełko ze Złotymi Łukami w dostawie to żadna nowość. Przynajmniej dla mieszkańców Azji, gdzie taka forma składania zamówienia funkcjonuje od kilku lat. W Polsce ten system składania zamówień działa na razie w dwóch restauracjach, w środę ma dołączyć trzecia - wszystkie znajdują się w stolicy. Dwie z nich (al. Solidarności oraz Galeria Mokotów) zarządzane są przez franczyzobiorców, trzecia (Wilanów) należy do centrali. Właśnie mieszkańcy Wilanowa oraz Śródmieścia mogą zamawiać burgery z dostawą.
Jak zapowiada Dominik Szulowski, rzecznik McDonald's Polska, testy potrwają około roku, aby sprawdzić jak system sprawdza się w różnych porach roku. - Pewnym wyzwaniem jest zima. Niska temperatura nie ułatwia dostarczenia posiłków ciepłych, a w końcu zależy nam, aby wszystkie pozycje z naszego menu smakowały w dostawie tak samo, jak w lokalu. Franczyzobiorcy, których restauracje realizują dostawy, nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów. Cena za poszczególne dania i napoje jest taka sama jak w lokalu, dochodzi tylko koszt zrealizowania dostawy. Tą realizują kurierzy firmy FoodPanda, więc franczyzobiorcy nie muszą zatrudniać dodatkowego personelu. Strategią McDonald's jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, dlatego próbujemy sił także w tym kanale sprzedaży - powiedział portalowi Franchising.pl Dominik Szulowski.
Foodpanda jest właścicielem serwisu internetowego, za pośrednictwem którego można składać zamówienia online. Portal działa już w ponad 30 krajach.
Do tej pory zamówienia z dostawą do klienta realizowane były głównie przez pizzerie.
- Fakt, że właściciele restauracji wprowadzają możliwość realizowania dostawy do klienta wynika nie tylko z chęci wyższych zysków, ale przede wszystkim ze spełniania oczekiwań klientów. Dotyczy to zarówno klientów z
dużych, jak i małych miast. Ta forma sprzedaży wymaga jednak ciągłych inwestycji, wśród których należy wymienić możliwość składania zamówień online, udostępnianie aplikacji, płatności online oraz próbowania nowych
obszarów, jak realizowanie dostawy także nocą, co obecnie testujemy - mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej