Emperia pozbędzie się Stokrotki?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Od pamiętnego przejęcia franczyzowych sieci Emperii przez Eurocash minęło już trochę czasu, ale nie jest wykluczone, że obie spółki jeszcze kiedyś pohandlują. W 2010 roku, kiedy uzgadniano warunki odsprzedaży hurtowego biznesu Emperii, lubelska firma wydzieliła ze swojej struktury Grupę Dystrybucyjną Tradis, w skład której weszły m.in. sieci Groszek i Lewiatan. Później okazało się, że zabieg ten miał ułatwić przejęcie.

Czy teraz będzie podobnie? Emperia, której główną siecią handlową po transakcji z Eurocashem pozostały supermarkety Stokrotka, podjęła decyzję o kolejnych zmianach w swojej strukturze. W spółce zostanie przeprowadzony podział, w myśl którego powstaną dwa nowe podmioty. Do jednego, pod nazwą P1, trafi część związana z inwestycjami w nieruchomości oraz zarządzaniem nieruchomościami należącymi do Grupy Emperia. P1 zostanie wprowadzona na giełdę i będzie zajmować się działalnością deweloperską. Pozostała część spółki, pod nazwą Emperia Holding, pozostanie zaś przy biznesie handlowym i nadal będzie rozwijać koncept Stokrotka. Jak zapowiada zarząd, również we franczyzie.

- W ocenie Zarządu Emperii Holding SA, szczególnie w obszarze działalności detalicznej, przeprowadzenie podziału może przyczynić się do zintensyfikowania rozwoju spółki. Obok kontynuowania rozwoju organicznego oraz zaoferowania partnerom współpracy w ramach konceptu franczyzowego umożliwi łatwiejsze przyłączanie innych podmiotów. W sytuacji prowadzenia bardziej homogenicznej działalności łatwiejsze powinno być zarówno nabywanie podmiotów poprzez wydanie akcji spółki, jak i pozyskanie kapitału bezpośrednio na rynku poprzez nowe emisje akcji – podaje zarząd firmy w oficjalnym komunikacie.

W deklaracjach zarządu Emperii nie ma wprawdzie bezpośredniej deklaracji chęci pozbycia się marki. Nie sposób jednak jej wykluczyć. W tym samym oświadczeniu przedstawiciele spółki stwierdzają przecież, że „celem planowanego podziału jest, aby każda z wyodrębnionych części mogła być aktywnym uczestnikiem procesów konsolidacyjnych na rynku w swojej branży.” Kto mógłby być potencjalnym nabywcą? Jeśli Stokrotka ruszy z systemem franczyzowym, to mogłaby znaleźć się na celowników jednego z dwóch największych franczyzodawców rynku handlowego - grupy Makro i wspomnianego Eurocashu. Na razie to jednak tylko spekulacje.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €