Małe, ale z potencjałem

Najpopularniejsze wśród franczyzobiorców Lodów Bonano są miejscowości liczące 15-30 tys. mieszkańców.
Pierwsza firmowa lodziarnia należąca do Multi Ice powstała w 2003 roku w Białymstoku. Pierwotnym założeniem była budowa sieci na Podlasiu, jednak czas pokazał, że zainteresowani poprowadzeniem franczyzowej lodziarni pochodzili również z innych części kraju. Do tej pory powstało 100 punktów sprzedaży, trzy z nich należy do centrali, pozostałymi zarządzają partnerzy firmy.
- Franczyzobiorcy nie poprzestają na jednym punkcie. Sukces pierwszych lodziarni zachęcił ich do otwarcia kolejnych. Dzięki temu w minionym roku powstało 50 lodziarni. Najpopularniejsze wśród franczyzobiorców są miejscowości liczące 15-30 tys. mieszkańców. Najmniejsze miasto, w którym jesteśmy obecni liczy 5 tys. mieszkańców – mówi Radosław Charubin, właściciel sieci.
Franczyzodawca przygotował trzy modele współpracy. W przypadku lokalu stacjonarnego potrzeba 10-25 m2 powierzchni na prowadzenie działalności, wyspa handlowa w galerii handlowej zajmuje 8 m2, zaś 3-5 m2 należy zagospodarować w kawiarni, restauracji lub cukierni aby wstawić maszyny do robienia lodów. Jej koszt wynosi 34 tys. zł. Można jednak rozłożyć płatność na raty, wziąć urządzenie w leasing lub wypożyczyć. Do całkowitej kwoty inwestycji należy jeszcze doliczyć koszty dostosowania lokalu, które wynoszą – w zależności od jego stanu – 9-12 tys. zł. Lody Bonano nie pobierają opłaty wstępnej z tytułu przystąpienia do sieci, a jedynie opłatę franczyzową w sezonie letnim w wysokości 600 zł.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...