Rok bez straty

Trudno utrzymać lojalność klienta, który często zmienia sieć i idzie na pizzę tam, gdzie znajdzie lepszą promocję - mówi Mariola Pietrzko, współwłaścicielka Fiero! Pizza.
Powoli dobiega końca 2013 rok, jaki był ten rok dla sieci Fiero! Pizza?
Śmiało możemy zaliczyć rok 2013 do udanych. Pod logo Fiero! Pizza funkcjonuje dziś 7 pizzerii, dwie z nich prowadzą franczyzobiorcy. Utrzymaliśmy naszą sieć w niezmienionym kształcie, nie tracąc w mijającym roku żadnej placówki. Na rynku pizzerii to nie lada wyczyn, bo wiele sieci więcej placówek zamyka, niż otwiera. My postawiliśmy na stabilny i spokojny rozwój, zamiast później martwić się z franczyzobiorcą brakiem klientów. Fiero! Pizza działa głównie na obszarze województwa łódzkiego. Czy planujecie otwarcia pizzerii również w innych częściach kraju?
Sieć Fiero! liczy pięć pizzerii w Łodzi i po jednej w Zgierzu oraz w Tomaszowie Mazowieckim. Teraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Radomska oraz z Kielc. Na razie, ze względów logistycznych oraz marketingowych, chcemy skupić się na rozwoju sieci w woj. łódzkim i ościennych, ale mam nadzieję, że z czasem, kiedy nasza marka będzie lepiej rozpoznawalna, pizzerie Fiero! pojawią na terenie całego kraju.
Powiedziała pani, że utrzymanie sieci pizzerii w niezmienionym kształcie to nie lada wyczyn, czy na rynku dalej odczuwalny jest kryzys?
Niestety tak. Odnoszę wrażenie, że ludzie przestali wierzyć w to, że kryzys kiedykolwiek się skończy i dobrze pilnują wydawanych pieniędzy. Chociaż wskaźniki makroekonomiczne mówią, że już jest po kryzysie, to w portfelu przeciętnego Kowalskiego z Łodzi kryzys trwa w najlepsze. Ludzie oszczędzają, a to odbija się na ich wydatkach na szeroko pojęte rozrywki, czy jedzenie poza domem. Jeszcze kilka lat temu klienci przychodzili do pizzerii raz w tygodniu, dziś odwiedzają pizzerie raz w miesiącu, żeby spotkać się ze znajomymi. Dużo trudnej jest też utrzymać lojalność klienta, który często zmienia sieć i idzie na pizzę tam, gdzie znajdzie lepszą promocję. Z drugiej strony kryzys daje nam wiele możliwości negocjacyjnych, kontrahenci, którzy nie mają zbyt wielu odbiorców mogą nam zaoferować atrakcyjniejsze warunki dostaw. Na szczęście można już dostrzec pierwsze symptomy ożywienia i delikatny ruch w interesie, więc mam nadzieję, że niebawem kryzys skończy się nie tylko w statystykach.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...