Herbaciany paradoks
Herbata to ulubiony napój Polaków, ale jej spożycie rośnie bardzo powoli. Odczuwa to franczyzodawca Tea For You.
W Europie pod względem spożycia herbaty jesteśmy w ścisłej czołówce – wyprzedzają nas tylko Brytyjczycy, dla których to niemal narodowy napój. Herbatę regularnie pije aż 98 proc. Polaków, częściej sięgamy tylko po wodę. A jednak rynek ten wcale przedsiębiorców nie rozpieszcza. Bo chociaż ilościowo spożycie jest imponujące, to zwiększa się w żółwim tempie. Firma badawcza Nielsen podaje, że od grudnia 2011 do listopada 2012 roku wydatki na herbatę wzrosły raptem o 0,2 proc. Euromonitor straszy z kolei, że w tym roku sprzedaż spadnie do 37,6 tys. ton z 37,9 tys. ton w 2012 r.
Zdaniem ekspertów rynek jest coraz bardziej nasycony, a na to nakładają się gorsze nastroje konsumentów.
- Ten rok rzeczywiście był średni – potwierdza te opinie Jarek Głowski, prezes Tea For You.
Jego koncept skurczył się z 10 do 7 wysp handlowych oferujących herbatę, kawę, zioła i związane z tym akcesoria. By podreperować budżet centrali, franczyzodawca nie wyklucza wprowadzenia wstępnej opłaty franczyzowej.
- Obecnie takiej nie pobieramy. Kwota inwestycji w punkt Tea For You wymaga, w zależności od lokalizacji, nakładów sięgających ok. 33 tys. zł – mówi Głowski.
Na 2014 Tea For You zapowiada 4 otwarcia. Właściciel sieci chce też wyeksportować swoją markę – niewykluczone, że zawita ona do Wielkiej Brytanii.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


