Chemia między franczyzobiorcą i dawcą
Sklepów chemicznych we franczyzie, takich jak Granulek, nie ma zbyt wiele. Biznes może okazać się trafiony, bo Polacy wolą zagraniczne detergenty.
Pod logo Granulek działają na razie dwa sklepy własny - w Lublinie i Krakowie, w których klienci mogą zaopatrzyć się w chemią gospodarczą, sprowadzaną głównie z Anglii, Niemiec i Holandii. Koncept dedykowany jest miastom powiatowym oraz większym. W mniejszej miejscowości liczba potencjalnych klientów może być za mała. W przypadku większych miast idealną lokalizacją do prowadzenia biznesu będzie duże osiedle. Mimo że centrala firmy znajduje się w Lublinie, franczyzodawca nie widzi przeszkód w realizowaniu dostaw do najdalszych zakątków Polski, ponieważ dostawcy pochodzą z różnych regionów naszego kraju.
Polacy od lat są przeświadczeni o wyższej jakości Zachodniej chemii gospodarczej w porównaniu do rodzimej, dlatego z dużą dozą ostrożności można powiedzieć, że koncept może się sprawdzić na naszym rynku.
- Zachęcam, żeby każdy sam porównał skuteczność detergentów z Zachodu i z naszego rynku. Nasze doświadczenie mówi, że zdecydowana większość konsumentów widzi różnicę, oczywiście na korzyść zagranicznych środków czystości. Ja sam osobiście od trzech lat piorę tylko w zachodnich żelach do prania - twierdzi Jan Staniewicz, menedżer rozwoju sieci. - Znamy również wyniki różnych badań i testów konsumenckich, które pokazują, że detergenty z Europy Zachodniej są skuteczniejsze od rodzimych. Natomiast koncerny produkujące dane marki twierdzą, że jakość obu jest taka sama, różnica jest wyłącznie w wielkości dozowania – przy produktach dedykowanych na rynek polski producenci zalecają zazwyczaj 100 gram detergentu na standardowe pranie, a na przykład w Niemczech – 75 gram.
Kwota inwestycji w biznes wynosi ok 50 tys. zł i wystarczy na wyposażenie oraz zatowarowanie sklepu chemicznego. Partner przechodzi szkolenia, które dotyczą zarówno spraw merytorycznych (podział detergentów). jak i biznesowych – budowanie relacji z klientem, skuteczna promocja, merchandising, zarządzanie zapasami, analiza wskaźników biznesowych. Przedsiębiorca otrzymuje również pomoc w aspektach prawnych i księgowych.
Na rynku pojawiły się ostatnio sklepy z detergentami sprzedawanymi na wagę. Granulek prowadzi sprzedaż wyłącznie oryginalnie zapakowanych produktów. - Nie sprzedajemy i nie planujemy sprzedawać produktów „na wagę”. Chcemy, aby nasz klient otrzymywał produkt w oryginalnym opakowaniu. Wtedy wszyscy mamy pewność, co jest przedmiotem handlu. Nasze sklepy zaopatrujemy tylko w produkty od sprawdzonych dostawców, w oryginalnych opakowaniach. Podstawowym wyróżnikiem sklepów Granulek jest to, że oferujemy bardzo dużo nowości z kategorii pranie i płukanie. Są to produkty, które najczęściej nie miały jeszcze swojej premiery na polskim rynku - dodaje Jan Staniewicz.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


