Chemia między franczyzobiorcą i dawcą

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod logo Granulek działają na razie dwa sklepy własny - w Lublinie i Krakowie, w których klienci mogą zaopatrzyć się w chemią gospodarczą, sprowadzaną głównie z Anglii, Niemiec i Holandii. Koncept dedykowany jest miastom powiatowym oraz większym. W mniejszej miejscowości liczba potencjalnych klientów może być za mała. W przypadku większych miast idealną lokalizacją do prowadzenia biznesu będzie duże osiedle. Mimo że centrala firmy znajduje się w Lublinie, franczyzodawca nie widzi przeszkód w realizowaniu dostaw do najdalszych zakątków Polski, ponieważ dostawcy pochodzą z różnych regionów naszego kraju.

Polacy od lat są przeświadczeni o wyższej jakości Zachodniej chemii gospodarczej w porównaniu do rodzimej, dlatego z dużą dozą ostrożności można powiedzieć, że koncept może się sprawdzić na naszym rynku.
- Zachęcam, żeby każdy sam porównał skuteczność detergentów z Zachodu i z naszego rynku. Nasze doświadczenie mówi, że zdecydowana większość konsumentów widzi różnicę, oczywiście na korzyść zagranicznych środków czystości. Ja sam osobiście od trzech lat piorę tylko w zachodnich żelach do prania - twierdzi Jan Staniewicz, menedżer rozwoju sieci. - Znamy również wyniki różnych badań i testów konsumenckich, które pokazują, że detergenty z Europy Zachodniej są skuteczniejsze od rodzimych. Natomiast koncerny produkujące dane marki twierdzą, że jakość obu jest taka sama, różnica jest wyłącznie w wielkości dozowania – przy produktach dedykowanych na rynek polski producenci zalecają zazwyczaj 100 gram detergentu na standardowe pranie, a na przykład w Niemczech – 75 gram.

Kwota inwestycji w biznes wynosi ok 50 tys. zł i wystarczy na wyposażenie oraz zatowarowanie sklepu chemicznego. Partner przechodzi szkolenia, które dotyczą zarówno spraw merytorycznych (podział detergentów). jak i biznesowych – budowanie relacji z klientem, skuteczna promocja, merchandising, zarządzanie zapasami, analiza wskaźników biznesowych. Przedsiębiorca otrzymuje również pomoc w aspektach prawnych i księgowych.

Na rynku pojawiły się ostatnio sklepy z detergentami sprzedawanymi na wagę. Granulek prowadzi sprzedaż wyłącznie oryginalnie zapakowanych produktów. - Nie sprzedajemy i nie planujemy sprzedawać produktów „na wagę”. Chcemy, aby nasz klient otrzymywał produkt w oryginalnym opakowaniu. Wtedy wszyscy mamy pewność, co jest przedmiotem handlu. Nasze sklepy zaopatrujemy tylko w produkty od sprawdzonych dostawców, w oryginalnych opakowaniach. Podstawowym wyróżnikiem sklepów Granulek jest to, że oferujemy bardzo dużo nowości z kategorii pranie i płukanie. Są to produkty, które najczęściej nie miały jeszcze swojej premiery na polskim rynku - dodaje Jan Staniewicz.

(dw)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €