Biedronka na testach
O planach rozwoju sieci franczyzowej oraz perspektywach branży spożywczej opowiada Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska SA.
Zimą tego roku informowaliście, że projekt rozwoju Biedronki we franczyzie znajduje się w fazie pilotażowej. Ile franczyzowych Biedronek dziś działa już na rynku? W jakich miejscach otwieracie sklepy w tej formie?
Podkreślamy, że status projektu związanego z rozwojem placówek partnerskich sieci Biedronka nie uległ zmianie. Z uwagi na jego charakter, status ten może zostać w najbliższym czasie utrzymany. Obecnie w systemie tym działa kilkanaście sklepów w całej Polsce. Testujemy to rozwiązanie głównie w małych miejscowościach, których mieszkańcy, z uwagi na utrudniony dostęp do oferty produktów spożywczych w przystępnych cenach, byli wcześniej zmuszeni robić zakupy poza miejscem zamieszkania.
Jakie są perspektywy branży spożywczej w Polsce? Czy sytuacja na naszym rynku będzie miała wpływ na rozwój sieci Biedronka?
w ostatnim czasie branża spożywcza, tak samo jak inne sektory gospodarki, przeżywała trudny okres. Utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymaga więc dużych nakładów pracy ze strony wszystkich graczy rynku. Cieszymy się, że sieci Biedronka, mimo niekorzystnej koniunktury, udaje się utrzymać stabilną pozycję na rynku i konsekwentnie osiągać dobre wyniki. Z optymizmem patrzymy na perspektywy rozwoju polskiej gospodarki, w tym branży spożywczej, i spodziewamy się jej dalszego rozwoju. Jeżeli chodzi o rozwój sieci sklepów Biedronka w Polsce, to planujemy utrzymać tempo otwarć ponad 200 placówek rocznie w najbliższych latach. Konsekwentnie podtrzymujemy nasz plan osiągnięcia 3 tys. sklepów w 2015 roku.
Rozmawiała (mak)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


