Stokrotka odchodzi, Delikatesy Centrum rosną w siłę

Eurocash podsumowuje trzeci kwartał. Sprzedaż w dół, ale zyski rosną.
Eurocash, największy franczyzodawca na rynku dóbr szybko zbywalnych (FMCG), ma za sobą kolejne trzy miesiące restrukturyzacji. Odkąd w 2011 roku przejął franczyzowe sieci należące do lubelskiej Emperii pracuje nad pełnym wcieleniem ich do swoich struktur organizacyjnych. To zaś ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe grupy. W trzecim kwartale 2013 roku sprzedaż Eurocashu wyniosła 4,25 mld zł i była o 3,6 proc. niższa niż przed rokiem.
Powodem jest zakończenie dostaw do supermarketów Stokrotka, która wciąż należy do Emperii i która, według zapowiedzi właścicieli, ma w niedługim czasie rozpocząć rozwój poprzez franczyzę. Koniec współpracy ze Stokrotką odbił się 20-proc. spadkiem przychodów Tradisu (czyli spółki Eurocashu odpowiedzialnej za sprzedaż do Stokrotek).
– Kontynuujemy proces restrukturyzacji i integracji Tradisu, część struktur wciąż się jednak dubluje, co generuje dodatkowe koszty. Natomiast pełne efekty podejmowanych działań optymalizacyjnych będą widoczne po zaplanowanym na przyszły rok zintegrowaniu systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum. Zakończenie kontraktu ze Stokrotką także przełożyło się na obniżenie naszych wyników w III kwartale bieżącego roku – tłumaczy Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.
Rozbrat ze Stokrotką nie przeszkodził jednak całej grupie w osiągnięciu dodatniego wyniku finansowego. Zysk Eurocashu wyniósł blisko 7,4 proc. i był o ponad 10 proc. większy niż przed rokiem. To z jednej strony zasługa spadającego zadłużenia i kosztów jego obsługi, ale z drugiej – efekt wzrostów sprzedaży w sieciach franczyzowych. Głównie w ramach konceptu Delikatesy Centrum, która w trzecim kwartale powiększyła się o 10 sklepów i obecnie liczy ich znacznie ponad 800. Sprzedaż hurtowa w ramach tej sieci wzrosła o 16,5 proc. Szybko rośnie także sztandarowy koncept Eurocashu – abc. Najliczniejszej sieci małych sklepów spożywczych w Polsce brakuje już tylko nieco ponad 100 punktów, by przekroczyć granicę 6 tys.
– W naszej branży czwarty kwartał tradycyjnie jest najlepszy w roku pod względem notowanych zysków. Sądzimy, że nie inaczej będzie w tym roku. Rynek wciąż jest jednak bardzo wymagający i choć notujemy pewne oznaki poprawy w wybranych formatach, to jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o trwałej zmianie trendu – twierdzi Jacek Owczarek.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...