Alternatywa dla palaczy i biznesu

Dobra wiadomość dla franczyzobiorców Smooke.pl ws. sprzedaży e-papierosów w aptekach.
Smooke.pl od ponad trzech lat zajmuje się sprzedażą e-papierosów w Polsce. Pierwszy sklep powstał w czerwcu 2010 roku w Krakowie. Dziś marka ma cztery sklepy własne oraz osiemnaście franczyzowych.
- Działamy od samego początku pojawienia się elektronicznych papierosów na rynku. Mamy duże doświadczenie w doborze asortymentu, ponieważ współpracujemy z największymi producentami e-papierosów, liquidów i akcesoriów - mówi Piotr Zieliński, właściciel Smooke.pl.
Przedstawiciele firmy przekonują, że e-papierosy to szansa na rzucenie tradycyjnych papierosów.
- Nasze produkty są alternatywą dla tradycyjnych papierosów. Do tej pory przeprowadzono wiele badań jednoznacznie stwierdzających ich mniejszą szkodliwość - dodaje Piotr Zieliński.
W październiku 2013 roku Parlament Europejski zadecydował, że e-papierosów nie będzie można sprzedawać w aptekach. To dobra wiadomość dla franczyzodawców i franczyzobiorców Smooke.pl.
- Największymi przeciwnikami wolnej sprzedaży elektronicznych papierosów jest przemysł tytoniowy i farmaceutyczny (tzw. Big Tobacco i Big Pharma), ponieważ uderza to w ich interesy. Od początku naszej działalności firmy farmaceutyczne prowadzą bardzo silny lobbing mający na celu uznanie tych produktów za produkty medyczne i przejęcie kontroli nad rynkiem, lakonicznie tłumacząc to dbałością o zdrowie konsumentów – wyjaśnia Piotr Zieliński.
Franczyzodawca uważa, że dyrektywa tytoniowa, która ma zniechęcać do palenia, m.in. poprzez wycofanie papierosów aromatyzowanych oraz zmianę wyglądu opakowań, nie wpłynie negatywnie na rynek e-papierosów.
- Nie prowadziliśmy analiz dotyczących wpływu zakazu sprzedaży mentoli na spadek ogólnej sprzedaży e-papierosów, ale uważamy, że klienci powinni mieć wolny wybór. Z punktu widzenia naszej działalności nie powinno to mieć większego znaczenia – zapewnia Piotr Zieliński.
Koszty inwestycji, z jakimi musi się liczyć franczyzobiorca marki Smooke.pl, to 30 tys. zł. Kwota potrzebna jest na wyposażenie lokalu (wystrój sklepu, sprzęt IT z oprogramowaniem, reklama internetowa) oraz 15 tys. tytułem kaucji za lokal o powierzchni 20-30 m2, który to lokal franczyzodawca wynajmuje partnerowi. Smooke.pl deklaruje, że zwrot z inwestycji następuje po 3-4 miesiącach od podpisania umowy.
(jt)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Żabka
Sklepy typu convenience

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...