Burger w natarciu

Burgerownie, które podbiły serca i żołądki mieszkańców Warszawy, zapowiadają szturm na kolejne miasta.
Rynek gastrobusów serwujących burgery w największych polskich miastach jest już dosyć nasycony i wejście z nową marką może być naprawdę trudne. Tym bardziej, że najpopularniejsze marki burgerów tworzą już swoje sieci franczyzowe i z rodzinnych miast wychodzą na podbój Polski. Na taki krok zdecydowały się m.in. Bobby Burger i Soul Food Bus, które otwierają już pierwsze franczyzowe burgerownie.
- Mogę zaryzykować stwierdzenie, że warszawski rynek burgerów jest nie tylko nasycony, ale wręcz przesycony. Działa tu około 20 lokali sprzedających głównie burgery, a warto pamiętać, że kiedy nastało „burgerowe szaleństwo” to burgery do swojej oferty wprowadziła też większość lokali gastronomicznych. Sięgnęły po nie nawet restauracje sushi, czy serwujące potrawy góralskie – mówi Krzysztof Kołaszewski, właściciel sieci Bobby Burger. - Wejście na rynek nie jest więc łatwe, chyba, że zrobi się pod sprawdzoną marką.
Mimo to, a może właśnie z tego względu, właściciele burgerowni postanowili podzielić się swoim pomysłem na biznes i recepturami z franczyzobiorcami. W Olsztynie działa już pierwszy franczyzowy foodtruck Soul Food Bus. Franczyzobiorców poszukuje także Bobby Burger, który chce w przyszłym roku otworzyć przynajmniej sześć franczyzowych lokali w największych polskich miastach.
Przystosowanie samochodu do świadczenia usług gastronomicznych kosztuje co najmniej 50 tys. zł. W wyposażeniu foodtrucka powinien być grill, lodówka, okap i miejsce do przechowywania składników i przygotowywania burgerów. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty zakupu samochodu, najczęściej używanego, chociaż nowe gastrobusy i przyczepy gastronomiczne ma w swojej ofercie coraz więcej firm.
Nową mobilną gastronomię, od znanych z lat 90. ubiegłego stulecia budek z hot-dogami odróżnia wysoka jakość serwowanych potraw. Nie ma tu kotletów wyciąganych z zamrażalnika i hot-dogów podgrzewanych w mikrofalówce. Właściciele foodtrucków deklarują, że ich znakiem rozpoznawczym jest jedzenie zdrowe, naturalne, a przede wszystkim świeże.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej