Kredyt sam się nie sprzeda

Nasze placówki posiadają szeroką ofertę i, co najważniejsze, partnerzy potrafią ją sprzedać - mówi Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK.
Na przełomie września i października została Pani dyrektorem biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK. Co oznacza ten awans dla partnerów banku?
Od początku uczestniczę w rozwoju systemu partnerskiego BZ WBK, dlatego doskonale znam jego specyfikę, podobnie zresztą jak cały zespół, z którym pracuję. Zamierzam kontynuować kierunek rozwoju sieci. Placówki partnerskie działają pod szyldem BZ WBK Partner od siedmiu lat. Przez ten czas dopracowaliśmy koncept biznesowy, który przy niskich nakładach inwestycyjnych pozwala partnerom wygenerować wysokie zyski. Obecnie skupiamy się na pracy nad jakością obsługi, rozwoju kompetencji pracowników placówek w zakresie sprzedaży oraz obsługi klientów. Zależy nam na pozyskiwaniu nowych segmentów klientów, szczególnie klientów biznesowych.
Jak ocenia Pani funkcjonowanie sieci partnerskiej BZ WBK?
Sieć rozwija się zgodnie z założonym planem. Do tej pory pozyskaliśmy 42 partnerów, którzy otworzyli nowe placówki lub przejęli już działające. W 2013 roku zamierzaliśmy otworzyć 20 nowych punktów. Plan ten został już zrealizowany. W przyszłym roku zakładamy rozwój na podobnym poziomie. W związku z tym już teraz szukamy nowych partnerów. Liczymy, że nawiążemy sporo kontaktów na Targach Franczyzy w Warszawie, które dzisiaj się zaczęły. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych placówek partnerskich. Najwyższe wynagrodzenie jakie wypłaciliśmy partnerowi to ponad 80 tys. zł. Placówki posiadają szeroką ofertę i, co najważniejsze, licencjobiorcy potrafią ją sprzedać.
Jak wygląda przyszłość przedsiębiorców działających w branży finansowej?
Franczyza bankowa ma przyszłość. Można zaobserwować, że sieci planują umiarkowany rozwój terytorialny. Stawiają raczej na jakość funkcjonowania placówek, a nie ich liczbę. Prowadzenie banku to biznes nie dla każdego. Ważne jest doświadczenie, znajomość rynku i wyczucie biznesowe. Te cechy w połączeniu z umiejętnościami sprzedażowymi i wysokimi standardami obsługi klienta sprawiają, że możemy mówić o sukcesie. Na jakość sieci postawiliśmy już dawno, a trendy rynkowe pokazują, że nasza koncepcja jest słuszna. Zarówno nam, jak i partnerom zależy na zyskach z działalności, dlatego chęć działania i zrozumienie celów musi być po obu stronach.
Czy partnerzy standardowo otwierają placówki dwustanowiskowe, czy trzystanowiskowe?
Standardowa placówka partnerska BZ WBK posiada dwa stanowiska do obsługi klienta. Z uwagi na intensywny rozwój coraz częściej partnerzy decydują się jednak na zatrudnienie kolejnej osoby i zwiększenie liczby stanowisk. Szeroka oferta produktowa sprawia, że placówki muszą dostosować liczbę personelu do liczby klientów zainteresowanych naszymi usługami. W związku z tym nowe placówki od razu przygotowywane są na trzy stanowiska pracy. Osoby zainteresowane naszym konceptem zapraszamy
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej