Dobry lokal to za mało
Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie - o roli szkoleń i działań marketingowych opowiada Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum.
W przypadku większości biznesów mówi się, że lokalizacja to połowa, a nawet pełnia sukcesu. Jak to jest w przypadku sklepów spożywczych? Czy dzięki prowadzeniu biznesu w sieci franczyzowej można zyskać więcej niż w pojedynkę?
W ostatnim czasie zauważamy na rynku tendencję polegającą na tym, że klienci wolą kupować blisko domu, w sklepie z sąsiedztwa, któremu ufają. Marząc o własnej firmie, warto pomyśleć o otwarciu sklepu spożywczego jako o dobrym sposobie na rodzinny biznes. Na konkurencyjnym rynku działanie w sieci franczyzowej przynosi dla właściciela sklepu wymierne korzyści. Nie tylko lokalizacja decyduje o sukcesie, ale również kompleksowa obsługa, jaką zapewnia organizator sieci. Model franczyzy Delikatesów Centrum daje franczyzobiorcy pełne wsparcie: marketing, dedykowanego doradcę klienta, kompleksową logistykę oraz szkolenia w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Dzięki temu partner może być spokojny o swój biznes.
Jakie szkolenia sprawdzają się najlepiej w przypadku właścicieli sklepów spożywczych? Co stanowi największą wartość dla właścicieli i pracowników sklepu?
Specjalnie dla właścicieli, kierowników i pracowników stworzyliśmy Akademię Umiejętności Eurocash. Podczas warsztatów i szkoleń właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum uczą się jak efektywniej zarządzać sklepem oraz zwiększać zyski swojego biznesu. Oczywiście program szkoleń jest dobrany optymalnie do potrzeb franczyzobiorców i modyfikowany tak, aby dostosować go do zmieniających się warunków rynkowych. Dużym powodzeniem wśród personelu sklepu cieszy się szkolenie z produktów świeżych, to m.in. właśnie produkty świeże wyróżniają Delikatesy Centrum na rynku. Ważną rolę pełni również doradca klienta, który razem z franczyzobiorcą i kierownikiem sklepu analizuje wyniki i pomaga dobierać optymalne rozwiązania, które wspierają sprzedaż. Doradca klienta podpowiada, jak produkty powinny zostać wyeksponowane na półkach, aby przyciągnąć uwagę klienta. Wyjaśniamy franczyzobiorcy, jak skutecznie dbać o jakość serwisu w sklepie, nawet pod jego nieobecność.
W jaki sposób sklep spożywczy buduje relacje z klientami? Co pomaga w “przywiązaniu” klienta do sklepu?
O przywiązaniu do sklepu decyduje oferta, szczególnie produktów świeżych, produktów lokalnych oraz obsługa w sklepie. Głównym źródłem informacji o ofercie jest gazetka, którą zapewniamy w ramach działań marketingowych. Dodatkowo organizujemy lokalne promocje, konkursy oraz działania na rzecz lokalnych społeczności. Od września sklepy Delikatesy Centrum biorą również udział w Megaloterii Grupy Eurocash, w której co miesiąc klienci sklepów mogą wygrać 20 samochodów marki Skoda Citigo. Kampania jest promowana w ogólnopolskich mediach.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


