Bankier w metropolii

Meritum Bank jako jeden z nielicznych otwiera placówki partnerskie w dużych miastach. W tym roku planuje uruchomić jeszcze 15.
- Wyróżnikiem oferty Meritum Banku na tle propozycji banków konkurencyjnych jest możliwość otwierania placówek partnerskich w dużych miastach, o największym potencjale sprzedażowym – mówi Grzegorz Karmowski, kierownik ds. rozwoju placówek partnerskich Meritum Banku. - Banki konkurencyjne z reguły duże miasta rezerwują dla oddziałów własnych. Meritum Bank wybrał inną strategię, która daje partnerom nieograniczone możliwości wyboru lokalizacji placówki.
Meritum Bank rozpoczął budowę sieci punktów partnerskich w kwietniu 2010 roku. Dziś liczy ona 145 placówek, a do końca roku ma powiększyć się do 160.
- Model placówki partnerskiej jest na bieżąco udoskonalany. Stosujemy klasyczne metody zarządzania, takie jak planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie. Niemniej należy pamiętać, że partnerzy oraz ich doradcy nie są pracownikami banku. Z tego powodu do metod zarządzania należy włączyć także doradztwo, w możliwie szerokim zakresie – tłumaczy Karmowski. - Placówka partnerska jest własnością przedsiębiorcy i będzie istniała tak długo, jak długo przedsiębiorca będzie zadowolony ze współpracy z bankiem i z wyników generowanych przez swój biznes. Dlatego przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji bank analizuje opinie partnerów oraz ich oczekiwania.
Wymianie poglądów i uwag dotyczących współdziałania partnerów i centrali w ramach sieci ma sprzyjać departament odpowiedzialny za planowanie i organizację pracy placówek partnerskich. Dialog wspiera też specjalna infolinia oraz zespół Regionalnych Kierowników Sprzedaży.
- Informacje i zalecenia są przekazywane w formie pisemnych komunikatów i instrukcji. Treści wymagające szczegółowego omówienia prezentowane są podczas szkoleń. Bank współpracuje również z Radą Partnerów, której członkowie zostali wybrani przez wszystkich partnerów i reprezentują sieć partnerską w rozmowach z bankiem – wymienia Karmowski.
Koszt uruchomienia placówki partnerskiej uzależniony jest od wielkości lokalu. Średnio, poza kosztem remontu, kształtuje się on na poziomie około 1 tys. zł netto za m2 sali sprzedaży. Bank wymaga jednolitego standardu dotyczącego oznakowania placówki, umeblowania, wykładziny oraz systemu kontroli ruchu i reklamy wizualnej na monitorze LCD.
Meritum Bank gwarantuje wyłączność terytorialną na daną lokalizację, rozumianą jako ulicę bądź rynek handlowy. Dba również o to, by partnerzy nie otwierali placówek w bliskim sąsiedztwie i nie musieli konkurować ze sobą.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej