Nadchodzi czas supermarketów
W dyskontach nie musi być najtaniej - przekonuje Janusz Bartkowiak, członek zarządu Grupy Muszkieterów, właściciela Intermarché.
Z badań CBOS wynika, że 49 proc. Polaków robi większość zakupów w dyskontach. Supermarkety są dopiero na czwartym miejscu (16 proc.). Jak skomentuje pan takie preferencje zakupowe rodaków?
Cały czas obserwujemy ewolucję dyskontów oraz wzrost znaczenia supermarketów. Na przestrzeni ostatnich lat o 6 proc. wzrosły udziały rynkowe supermarketów, oraz o 9 proc. dyskontów. To oznacza, że są to najbardziej dynamiczne i perspektywiczne formaty na rynku. Oba posiadają silne strony. Dyskonty z powodzeniem nawigują w kierunku supermarketów stawiając na jakość oraz wyróżniki w poszczególnych kategoriach produktowych. Dyskonty agresywnie inwestują w wizerunek, reklamę i marketing. Supermarkety z kolei oferują większy wybór oraz tradycyjną obsługę w kategorii produktów świeżych. Aktualnie zatarły się już różnice na poziomie cen. Są nawet sieci supermarketów, które oferują produkty tańsze niż w dyskontach. Pozycjonowanie dyskontów w kierunku supermarketów jest dowodem na to, że to ten ostatni format cieszy się coraz większym uznaniem wśród klientów. Zatem kolejne lata to będzie czas supermarketów.
Jakimi narzędziami dysponują supermarkety Intermarché, by przekonać do siebie klientów?
Przede wszystkim Intermarché jest liderem w ofercie produktów świeżych. Rozbiór mięsa w sklepie oraz własne wędzarnie powodują, że klienci mogą zakupić tradycyjny wyrób, produkowany na miejscu, według polskich receptur przez rodzimych masarzy. Kolejny atut to bogata oferta marek własnych. Są to artykuły o jakości dorównującej wiodącym markom, dostępne w atrakcyjnych cenach. Wśród nich są produkty ze średniego segmentu oraz tzw. ekonomiczne. Ponadto gama nieustannie poszerzana jest o produkty delikatesowe z Francji, niedostępne w innych sieciach. W ofercie znajdują się także produkty bio i ekologiczne. Bezwzględnym atutem sieci Intermarché są stacje paliw. Sieć Intermarché jest liderem przymarketowych stacji z liczbą 45 placówek w Polsce. Paliwa oferowane przy naszych stacjach posiadają najniższe ceny w miastach, w których funkcjonują. Od dwóch miesięcy w sklepach Intermarché trwa "Wielka Rewolucja Cenowa", gdzie oferujemy klientom produkty w wyjątkowo niskich cenach. Dziś naszym największym wyzwaniem jest odmitologizować pojęcie dyskontowej ceny. Rankingi pokazują, że dyskonty nie zawsze są najtańszymi sieciami na rynku.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


