Czerwona Torebka zbuduje nową sieć

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- W ramach budowanej struktury handlowej chcemy posiadać szeroką ofertę placówek maksymalnie dopasowanych do oczekiwań jak największej grupy konsumentów. Dzięki przejęciu Merlin.pl zyskaliśmy udział w segmencie e-commerce. W segmencie convenience będziemy rozwijać sieć Małpka Express. Uzupełnieniem oferty będzie planowana sieć sklepów spożywczo-przemysłowych. Pierwsze punkty pod logo Czerwona Torebka pojawią się pod koniec tego roku – mówił przed wakacjami prezes Czerwonej Torebki, Paweł Ciszek.

Dziś wiadomo już, że zapowiadany koncept urasta do rangi sztandarowej inwestycji Mariusza Świtalskiego i zepchnie budowę pasaży handlowych pod szyldem Czerwona Torebka na drugi plan. Zmiany w spółce są na tyle intensywne, że zarząd postanowił odwołać prognozy finansowe na 2013 rok.

- Jesteśmy w okresie bardzo dynamicznej rozbudowy Grupy Kapitałowej. Koncentrujemy wszystkie siły ludzkie i środki finansowe na rozwoju formatów handlowych. Konsolidacja dwóch nowych podmiotów będzie miała znaczący wpływ na raportowane przez nas wyniki. Jednocześnie przestaje obowiązywać zakaz konkurencji z Jeronimo Martins, co pozwoli nam pod koniec tego roku wystartować z nową siecią sklepów detalicznych. W związku z tym trudno nam precyzyjnie określić jak realizacja tych wszystkich projektów przełoży się na nasze tegoroczne wyniki – stwierdził Paweł Ciszek.

Nazwa nowego konceptu nie jest jeszcze znana, podobnie jak planowana liczba placówek i ich lokalizacje. Nie wiadomo na razie również, czy sklepy pod nowym szyldem dostępne będą jako koncept franczyzowy. Najwięksi gracze na rynku dyskontów – Biedronka i Lidl – do tej pory nie zdecydowała się na tego rodzaju współpracę partnerską (choć przedstawiciele Biedronki wielokrotnie wspominali o takich planach). Wiadomo jednak, że Mariusz Świtalski szeroko wykorzystywał systemy partnerskie w swoich wcześniejszych dokonaniach na ryku handlowym – Żabce i Eurocashu. Obecnie licencje na biznes sprzedaje też sieć sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express, stworzona przez syna Mariusza Świtalskiego, a niedawno przejęta przez Grupę Czerwona Torebka. Wiele wskazuje więc na to, że i nowe dyskonty Czerwonej Torebki będą dostępne dla franczyzobiorców.

W pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku Grupa Kapitałowa Czerwona Torebka uzyskała 51,85 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 37,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Poprawa obrotów była konsekwencją rozbudowy sieci pasaży handlowych. Zysk brutto na sprzedaży zwiększył się w ujęciu rocznym o 18,3 proc. do 18,96 mln zł.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €