Jedno miasto nie wystarczy
Licencjonowani wydawcy bezpłatnego dwutygodnika Free TV mogą uzyskać wyłączność na kilka miast.
Agencja reklamowa Xeromatic od siedmiu lat działa na rynku reklamy i poligrafii. Jej pomysłem na biznes jest wydawana od 2010 roku gazeta z programem telewizyjnym Free TV. Bezpłatna publikacja zawiera reklamy firm, których sprzedażą zajmują się franczyzobiorcy. Obecnie jest ich 12, celem na koniec 2013 roku jest zwiększenie tej liczby do 20.
- Specyfika tego rodzaju biznesu pozwala realizować go w każdym miejscu w Polsce. Może to być wielkie miasto lub małe miasteczko. Oczywiście lepsze możliwości rozwoju są w dużej aglomeracji, ale franczyzobiorca z mniejszej miejscowości może rozwinąć skrzydła działając w kilku miastach na jednej licencji, z gwarantowaną wyłącznością terytorialną – wyjaśnia Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.
W najbliższym czasie planowane jest wydawanie gazet w Jastrzębiu Zdroju i Nowym Sączu. Franczyzodawca chciałby, aby partnerzy dysponowali doświadczeniem w branży reklamowej lub w handlu. Najważniejszy jest jednak zapał do pracy, kreatywność i umiejętność nawiązywania kontaktów i budowania pozytywnych relacji z klientami. Inwestycja w biznes wynosi ok. 10 tys. zł. Kwota ta zawiera koszt licencję, zakup komputera i programu graficznego. Nie ma konieczności wynajmowania biura w drogiej lokalizacji.
- Klient biznesowy nie ma czasu jeździć za reklamą. Oczekuje się od nas, że to my do niego przyjedziemy, omówimy szczegóły reklamy, zorganizujemy sesję zdjęciową. Brak biura to duży atut w tego typu działalności. Jeśli jednak dysponujemy lokalem, franczyzodawcę pomaga w przygotowaniu jego wizualizacji: projektujemy folię na witryny, logotyp, przekazujemy archiwalne numery aby wyeksponować je w biurze – mówi Konrad Waszczyk.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


