Mniej restauracji, wyższe przychody

Sfinks zamyka nierentowne punkty i poprawia wyniki finansowe. Mimo to wciąż jest na minusie.
- W pierwszym półroczu zwiększyliśmy przychody, choć działaliśmy na mniejszej liczbie restauracji niż rok wcześniej. Do tej pory, mimo iż wciąż otwieramy nowe lokale, zamykaliśmy punkty, które przynosiły za niskie jak na nasze oczekiwania wyniki - mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Restrukturyzacja w gastronomicznej spółce postępuje i wiele wskazuje na to, że przynosi zamierzone skutki. Właściciel marek Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło w pierwszym półroczu 2013 poprawił przychody (wzrosły o 2 mln zł do blisko 86 mln zł) i zysk operacyjny, który wyniósł ponad 600 tys. zł. Na czysto Sfinks ciągle jednak notuje stratę na poziomie blisko 2,2 mln zł. Choć to i tak zaledwie jedna czwarta kwoty, którą tracił przed rokiem. I wynik naprawdę optymistyczny, biorąc pod uwagę, że jeszcze przed kilkoma laty Sfinks stał na skraju upadłości.
- W pierwszej połowie tego roku obniżyliśmy koszty sprzedaży o 2 proc. i poprawiliśmy wynik operacyjny o 6,17 mln zł, mimo iż w tym czasie dla sieci Sphinx ponieśliśmy wydatki na trzy duże kampanie marketingowe, także w telewizji. To pokazuje, że zmiany, jakie wprowadzamy w Sfinksie, pozwalają naszej grupie konsekwentnie poprawiać wyniki – mówi Cacek.
Prezes spółki ma powody do zadowolenia i nic nie wskazuje na to, by dobry humor psuł mu trwający spór jego firmy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który zarzucił jej narzucanie franczyzobiorcom sztywnych cen, niedozwolonych w umowach franczyzowych. Urząd nałożył na Sfinksa karę w wysokości 464 tys. zł, ale jego zarząd od decyzji się odwołał. Na finał sprawy czekać przyjdzie nam miesiącami, a być może nawet latami.
W pierwszej połowie 2013 roku Sfinks otworzył 4 restauracje, a 3 kolejne w trakcie wakacji. Wszystkie lokale znajdują się w atrakcyjnych punktach w galeriach handlowych lub centrach miast. Cztery restauracje zostały otwarte w Warszawie, a po jednej w Poznaniu, Krakowie i Świnoujściu. Łącznie pod szyldami Wook, Chłopskie Jadło i Sphinx działa ich w Polsce 109.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej