Nowe trendy w handlu detalicznym
Handel detaliczny to branża z którą konsumenci spotykają się najczęściej i która jest im najbardziej znana. Obejmuje ona zarówno małe rodzinne sklepiki jak i wielkie centra handlowe
Jak pisze Gazeta Wyborcza w ostatnich latach w handlu detalicznym pojawiło się wiele nowych podmiotów. Obok małych sklepów osiedlowych pojawiły się ekskluzywne butiki, tanie sklepy dyskontowe, sieci super- i hipermarketów (obecnie jest ich w Polsce prawie 300), jak i wielkie centra handlowe mieszczące nie tylko różnorodne sklepy, często specjalistyczne, lecz także kina, restauracje i centra rozrywki. Nie można też zapomnieć o coraz liczniejszych przedsiębiorstwach handlowych, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem internetu, tzw. e-commerce, oferując wirtualne zakupy od prezentów, książek, kwiatów, poprzez artykuły spożywcze, materiały do dekoracji wnętrz po sprzęt budowlany czy przemysłowy.
Dotychczas w Polsce mamy do czynienia z centrami handlowymi pierwszej generacji(supermarkety), drugiej generacji(supermarkety otoczone galerią sklepów) oraz trzeciej generacji( supermarkety, dużo butików i centrum rozrywki). Wkrótce zaczną powstawać centra czwartej generacji, których główną atrakcją będą centra edukacyjno-rozrywkowe (np. akwaria, miniaturowe parki tematyczne), do których sklepy i butiki będą jedynie dodatkiem.
Od dłuższego czasu, co wyraźnie widać również w Polsce, występują trendy globalizacyjne i konsolidacyjne. Niemal wszystkie sieci obecne w kraju zapowiadają dynamiczny rozwój i dalsze inwestycje w ciągu najbliższych lat. Oznacza to z jednej strony zwiększenie liczby miejsc pracy, intensywną współprace z szeregiem innych usługodawców, rozwój lokalnej infrastruktury, lecz jednocześnie monopolizację handlu na danym obszarze i zmniejszenie konkurencyjności wielu drobnych sklepików i punktów usługowych.
W coraz większym stopniu nowoczesne rozwiązania technologiczne dla handlu detalicznego: systemy rejestracji sprzedaży, systemy kasowe, narzędzia wspomagające zarządzanie relacjami z klientami – CRM, różnorodne rozwiązania e-biznesowe wkraczają w obszar handlu pomagając spełniać coraz większe oczekiwania klientów, sprzyjając obniżkom kosztów, skracaniu czasu dostaw, lepszej organizacji i kontroli pracy.
Więcej: Marta Makowska, Magda Fonrobert, Gazeta Wyborcza, "Praca", 6 maja 2002Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

