Syn Aleksandra Gudzowatego chce franczyzy

Zamierza stworzyć sieć pijalni wódek. Czy zagrozi lokalom stylizowanym na poprzedni ustrój?
Jak dowiedział się Puls Biznesu, syn miliardera planuje nowy biznes wraz z Grzegorzem Ślakiem, bliskim współpracownikiem swojego ojca. Zamierza stworzyć koncept gastronomiczny, w którym klienci napiją się taniej wódki, przegryzając tradycyjnymi potrawami polskiej kuchni. Alkohol ma dostarczać spółka Akwawit-Polmos, należąca do stworzonego przez Aleksandra Gudzowatego Bartimpeksu. - To mają być „wódczane McDonald’sy” – zapowiada Grzegorz Ślak.
Lokale mają nosić szyld z nazwą Ojczysta Czysta. Przedsiębiorcy widzą rynkowy potencjał na 200 punktów, choć szacunkowy koszt inwestycyjny związany z jednym otwarciem przekroczy prawdopodobnie 1 mln zł. W uruchamianiu mają pomóc franczyzobiorcy, a w przyszłości także oferta publiczna na GPW.
Koncept proponowany przez Gudzowatego i Ślaka przypomina znane już rynkowi gastronomicznemu lokale w rodzaju PRL Klub, Pijalni Wódki i Piwa czy Ministerstwa Wódki i Śledzia. Przedsiębiorcy zapewniają jednak, że Ojczysta Czysta zaatakuje zupełnie nowymi atutami. Wśród nich ma być m.in. dostępność części sklepowej, a także elegancki wystrój.
Czy to wystarczy, by przebojem wedrzeć się do coraz bardziej konkurencyjnego segmentu branży i odebrać klientów lokalom bistro nawiązującym do poprzedniego ustroju?
- Sekret tego typu punktów tkwi właśnie w polityce cenowej. Większość z nich serwuje wódkę i piwo oraz zakąski w przystępnych cenach, a znajduje się w niezłych lokalizacjach po drodze. Poza tym jest otwarta do późnych godzin, albo wręcz całą dobę. Socjalistyczny wystrój to tylko dodatek – twierdzi Jacek Mołoniewicz, ekspert ds. rynku gastronomicznego.
Jeśli ma rację, to na rynku zapowiada się ciekawa rywalizacja.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej