Franczyza w czterech ścianach
Do Grupy Orbis mogą dołączyć hotele o mniejszej niż 50 liczbie pokoi, pod warunkiem, że istnieje możliwość rozbudowy obiektu.
Polskie Biuro Podróży Orbis powstało we Lwowie w 1920 roku. Z czasem, równolegle do prowadzonego biura podróży, firma rozpoczęła działalność hotelarską. Najwięcej, bo 34 nowe obiekty, powstały w latach 1960-1980. W 1980 roku Orbis posiadał 60 proc. pokoi hotelowych w Polsce. Obecnie firma zarządza siecią hoteli m.in. pod markami Mercure, ibis Styles, Novotel i Sofitel oferując prawie 11 tys. pokoi w ponad 60 obiektach, które zlokalizowane są 28 miastach w Polsce oraz w Wilnie i Kownie. W sierpniu 2000 roku Orbis pozyskał partnera strategicznego – Accor, europejskiego lidera na rynku hotelowym.
- Na chwilę obecną w sieci działają 52 hotele własne Orbisu, jeden obiekt jest dzierżawiony, 3 zarządzane, a 5 działa na podstawie umowy franczyzy. Dążymy do tego, by w 2015 roku ok. 70 proc. obiektów funkcjonowało w ramach strategii asset-light, co oznacza oddanie budynków hoteli w zarządzanie innym podmiotom. W tym roku otworzyliśmy hotele w Piotrkowie Trybunalskim, Krynicy-Zdrój i Wałbrzychu, kolejny – Mercure Warszawa Airport powstanie w lipcu – zapowiada Małgorzata Morek, dyrektor ds. franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis.
Kluczowym wymogiem Orbisu jest wielkość obiektu. W przypadku franczyzy powinien posiadać minimum 50 pokoi. Do sieci mogą też dołączyć hotele o mniejszej liczbie pokoi, ale mających duży potencjał rozwojowy, a ich właściciele planują rozbudowę, bo rynek jest perspektywiczny. Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w hotelarstwie. Zwykle właściciele zatrudniają wykwalifikowanych dyrektorów z praktyką w branży. Wielkość działki i obiektu oraz zakresu świadczonych usług wpływa na to, do której marki hotelowej zostanie włączony (ibis budget, ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel, Sofitel).
Na etapie realizowania inwestycji franczyzobiorca może liczyć na wsparcie techniczne podczas budowy lub adaptacji hotelu. Centrala pomaga również w pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem zespołu liczącego 250 ekspertów ds. sprzedaży w 34 państwach. Innym atutem sieci jest program lojalnościowy Le Club Accorhotels, w którym bierze udział 8,5 mln osób na całym świecie, w tym 240 tys. członków w Polsce.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


