Prezentów nie będzie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spółka Passion Cards, właściciel marki Kukartka, powstała w 1990 roku jako wydawnictwo okolicznościowych kart pocztowych. Popularność sprzedawanych produktów była impulsem, by 10 lat później powstał pierwszy sklep firmowy pod szyldem „Q”. W okresie świetności w sieci Kukartka działało blisko 60 punktów partnerskich, 5 franczyzowych oraz 42 własne. Prowadzenie tych ostatnich okazało się nierentowne, więc właściciel marki podjął decyzję o ich likwidacji.

- Zamknięcie sklepów podyktowane jest kwestiami finansowymi i zmniejszającymi się obrotami sklepów. Przyczyny należy upatrywać w ogólnej sytuacji ekonomicznej – mówi Dariusz Majewski, członek zarządu Passion Card. - W czasach spowolnienia gospodarczego klienci wydają pieniądze na produkty pierwszej potrzeby, a takim nie jest asortyment sklepów Kukartka.

Zarząd tłumaczy, że trudna sytuacja dotknęła wszystkie duże sieci upominkowe w Europie. Brytyjski gigant Clintons z 600 placówek zlikwidował 440. Francuskie SoHo zniknęło z rynku, zbankrutowało Expo działające w krajach Beneluxu, podobnie jak skandynawski Gallerix. Każda z wymienionych sieci liczyła ponad 100 placówek.

Likwidacja sklepów własnych Kukartki nie oznacza jednak, że całkowicie znika ona z rynku. Firma zdecydowała się kontynuować swoją działalność za pomocą sklepu internetowego. Jednocześnie produkty z logo Kukartka będą nadal dostępne w placówkach handlowych na terenie całego kraju, gdyż Passion Cards będzie prowadzić dystrybucję i sprzedaż hurtową.

Na placu boju pozostaną w dalszym ciągu punkty partnerskie i franczyzowe, których marka ma łącznie 45. Przedsiębiorcy, którzy chcą się rozstać z siecią, mogą to zrobić na warunkach zapisanych w umowie franczyzowej. Jednak skoro prowadzenie punktów własnych przestało być opłacalne to dlaczego z franczyzowymi miałoby być inaczej?

- Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna się zmieni, bo bardzo chcielibyśmy, aby sklepy Kukartka wróciły do centrów handlowych - dodaje Dariusz Majewski. - Koncentrujemy się na rozwoju naszego sklepu internetowego, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów. Produkty z logo Kukartka można będzie także dalej nabywać w całej Polsce w punktach detalicznych, nie tylko franczyzowych i partnerskich, ale po prostu w sklepach branżowych i wielu sieciach handlowych.

(boa)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €