Naleśnikarnia razem z telewizją

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W sierpniu mija rok od kiedy Krzysztof Mocny, operator kamery pracujący dla telewizji, otworzył naleśnikarnię pod logo Nasz Naleśnik. Od 2007 roku, kiedy wyprowadził się z Gdańska, miał okazję obserwować jak rozwija się warszawska dzielnica Wilanów. Właśnie tam znalazł lokal o powierzchni 67 m2, w którym może usiąść 22 klientów. Ponadto kilkanaście osób może zając miejsca w ogródku otwartym od maja do września. Koszt posiadania ogródka w ciepłych miesiącach zamyka się w kwocie 3 tys. zł.
- W okolicy działa już kilka restauracji, między innymi pizzerie, brakowało natomiast naleśnikarni. Wilanów uchodzi za sypialnię Warszawy, dlatego najwięcej klientów mamy popołudniami i wieczorami. W ciągu dnia natomiast zamówienia składają matki z dziećmi oraz pracownicy pobliskich firm – mówi franczyzobiorca.

Naleśnikarnia na Wilanowie zatrudnia od poniedziałku do czwartku 3 osoby (obsługa + kierowca), zaś w weekendy 4 osoby. Wkrótce do personelu dołączy menedżer lokalu. Zamówienia realizowane są także z dowozem do klienta - im dalej od lokalu tym zamówienie musi być droższe, aby dostawa realizowana była za darmo. Skoro lokal działa już od 12 miesięcy można mieć już spostrzeżenia na temat sezonowości. - Najwięcej klientów notujemy w cieplejsze miesiące, mniej od listopada do lutego. Co ciekawe pogoda wpływa na rodzaje zamówień - przy chłodniejszej temperaturze lepiej sprzedają się na przykład naleśniki z mięsem, przy cieplejszej zaś - z owocami - wyjaśnia Krzysztof Mocny.

Oprócz naleśników w lokalu można też kupić alkohol, co wiązało się z wcześniejszym wykupieniem koncesji. Od franczyzodawcy przedsiębiorca otrzymał menu, przepisy oraz przeszedł szkolenie organizowane przez Naszego Naleśnika. Licencja na biznes pod logo sieci kosztuje 15 tys. zł. Minimalna kwota inwestycji z biznes wynosi 80 tys. zł, jednak w niektórych przypadkach finalna kwota może być nawet trzykrotnie większa.

(dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €