Häagen-Dazs topnieje

Z trzech ekskluzywnych lodziarni amerykańskiej marki w Polsce pozostała jedna.
Marka Häagen-Dazs zawitała do Polski w 2007 roku. W początkowym okresie, dystrybucja lodów koncernu General Mills do sklepów została powierzona zewnętrznej firmie. - W 2010 roku, gdy kończyłem moją część projektu, marka była obecna w ok. 300 sklepach i została nagrodzona statuetką Superprodukt Świata Kobiety – wspomina Tomasz Jesionek z firmy Salesmen Polska.
Plany rozwoju sieci były ambitne. Firma chciała sprzedawać lody w Polsce w 30-50 punktach. Docelowo miało być to nawet 150 "najbardziej prestiżowych lokalizacji". Niestety nie powiodło się, choć pozyskanie pierwszych franczyzobiorców nie trwało długo. Flagowa lodziarnia powstała w Warszawie przy ulicy Nowy Świat i od początku cieszyła się powodzeniem, podobnie jak punkt w Galerii Mokotów. Placówka we wrocławskim centrum handlowym Renoma nie miała tyle szczęścia i szybko została zamknięta.
Liczba lodziarni w sieć zmalała niedawno jeszcze bardziej, gdy przestał funkcjonować lokal na Mokotowie. Galeria, w której się znajdował, jest obecnie w rozbudowie. Przedstawiciele marki twierdzą, że lodziarnia wróci do obiektu, a franczyzobiorca cały czas negocjuje nowe warunki najmu. Galeria jednak nie potwierdza tej informacji.
Warunki przystąpienia do sieci przez lata nie uległy dużym zmianom. Kwota inwestycji, podobnie jak cena sprzedawanych lodów, jest bardzo wysoka. Otworzenie lodziarni w formie „classic” na powierzchni 60 m2 to wydatek min. 125 tys. euro. Häagen-Dazs nie pobiera opłat bieżących, ani składek na fundusz marketingowy, lecz samo przystąpienie do sieci kosztuje ponad 100 tys. zł (25 tys. euro).
- Muszę przyznać, że lody Häagen-Dazs są jednymi z najlepszych dostępnych na naszym rynku, gdyż są przygotowywane według tradycyjnych receptur, czyli z jajek i śmietany. Osobiście sięgam po nie od czasu do czasu - mówi Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano. - Ich cena jest jednak odstraszająca dla przeciętnego konsumenta.
A cena do najniższych nie należy - 9 zł za gałkę, która jest co prawda większa od oferty konkurencyjnych lodziarni, ale i tak 3 razy droższa od standardowej ceny.
Inne, franczyzowe sieci lodziarni nie borykają się z takimi problemami jak Häagen-Dazs. Spożycie lodów w Polsce, mimo że stosunkowo małe, cały czas rośnie, dlatego lodziarni przybywa. Lody Bonano otworzyły niedawno swoją 90 placówkę, Lody Gotti mają już 25 punktów, zaś CD Cafe zarządza już 37 lodziarniami Carte d'Or.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej