Półkolonie dają zysk

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firmy organizujące kreatywne zajęcia dla dzieci nie mogą sobie pozwolić na chwilę wakacyjnego relaksu. – To jeden z najlepszych okresów sprzedażowych w roku – mówi Wojciech Syrocki, wiceprezes zarządu spółki RoboNET, do której należy sieć placówek prowadzących trening twórczości RoboCAMP, oparty na wykorzystaniu nauk ścisłych w rozwoju kreatywności.

W wakacje rodzice chętnie zapisują swoje dzieci na dodatkowe zajęcia, aby zapełnić im czas wolny od lekcji.

– Organizujemy trwające 5 dni półkolonie, szóstego dnia przewidziane są zajęcia pokazowe dla rodziców, którzy będą mogli ocenić efekty pracy swoich potomków – mówi Wojciech Syrocki. – Liczymy na to, że w okresie wakacyjnym skorzysta z nich około 1,5 tys. dzieci z całej Polski.

Pięciodniowe półkolonie oferują również franczyzobiorcy sieci Mały Inżynier, oferującej program zajęć obejmujący robotykę, fizykę, chemię oraz elektronikę.

– Dodatkowo organizujemy różnego rodzaju pikniki i pokazy naukowe, które mają zachęcić klientów do udziału w naszych zajęciach – mówi Ewa Bednarek, właścicielka sieci Mały Inżynier. - Tylko w Warszawie planujemy 4-5 turnusów półkolonijnych tygodniowo, a więc pracujemy o wiele intensywniej, niż w czasie roku szkolnego.

Organizacja półkolonii wiąże się ze zmianą systemu pracy i większymi kosztami zatrudnienia kadry: w ciągu roku szkolnego instruktorzy zatrudniani są w godzinach popołudniowych, latem muszą być dyspozycyjni przez co najmniej 8 godzin dziennie.

– Każdą grupą liczącą 16 dzieci opiekuje się 2-3 instruktorów – mówi Wojciech Syrocki. - Nie możemy sobie pozwolić na ewentualne braki kadrowe, więc – jeśli zachodzi taka potrzeba - przed wakacjami organizujemy dodatkowe szkolenia personelu.

Jak twierdzą przedstawiciele firm oferujących zajęcia dla dzieci, warto dobrze przygotować się do wakacji i – niezależnie od pogody – skupić się na swoim biznesie. Wynagrodzeniem za wysiłek będą satysfakcjonujące obroty.

(awh)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €