Eurocash się zapożyczył

Co dla franczyzobiorców abc i Delikatesów Centrum oznacza fakt, że ich centrala sprzedaje obligacje?
Eurocash sprzedał obligacje własne warte 140 mln zł. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że zebrane w ten sposób pieniądze mają posłużyć do spłacenia części bieżących kredytów obrotowych i do finansowania rozwoju sieci.
– Sukcesywnie obniżamy nasze zadłużenie, co przekłada się na zmniejszenie kosztów jego obsługi. Teraz dodatkowo poprawiamy strukturę naszych zobowiązań, wydłużając średni termin zapadalności długu. Daje nam to większy komfort prowadzenia bieżącej działalności operacyjnej, a zarazem większą elastyczność i możliwość szybkiego reagowania w przypadku pojawienia się w przyszłości dodatkowych potrzeb finansowania – tłumaczy Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.
Co oznacza takie posunięcie dla franczyzobiorców sieci? Można mówić o różnorakich konsekwencjach, ale trzeba przyznać, że żadna nie wpłynie bezpośrednio na właścicieli sklepów należących do grupy Eurocashu. Powinni oni jednak mieć świadomość, że ich franczyzodawca sprzedając obligacje zaciągnął dług. Przez następne pięć lat od kwoty 140 mln zł będzie wypłacał swoim wierzycielom roczne odsetki w oparciu o 6-miesięczną stopę WIBOR (określającą cenę, po jakie banki pożyczają sobie nawzajem pieniądze), powiększoną o 1,6 pkt proc. Przy obecnej wartości WIBOR 6M (2,7 proc.) Eurocash musiałby przez pięć lat wypłacać właścicielom obligacji 6 mln zł, a po upływie tego okresu zwrócić nominalną wartość pożyczki.
Dlaczego zatem zaciągając tak poważne zobowiązanie członkowie zarządu mówią o obniżaniu długu i wydłużaniu terminu jego zapadalności? Spółki decydują się na emisję własnych obligacji, gdyż w porównaniu z kredytami obrotowymi w bankach są to nie tylko tańsze źródła finansowania działalności, ale i pozwalające na korzystniejsze rozkładanie płatności w czasie. Skuteczna sprzedaż obligacji to jednak przywilej spółek o wyrobionej renomie, cieszących się zaufaniem rynku.
– Uzyskane warunki emisji obligacji potwierdzają, że Eurocash postrzegany jest jako silny i wiarygodny partner – dodaje Jacek Owczarek.
I z tego stanu rzeczy franczyzobiorcy mogą być zadowoleni.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Żabka
Sklepy typu convenience
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...