Śniadanie na mieście

Polacy coraz częściej jadają na mieście śniadania. Sandwich bary Canappka i Subway odpowiadają na potrzeby klientów.
Polacy coraz częściej jedzą śniadania na mieście. Jedni robią to z braku czasu, inni z lenistwa. Tendencja ta jest najbardziej widoczna w dużych miastach, dlatego właśnie tam powstaje najwięcej sandwich barów. Wiele lokali gastronomicznych urozmaica swoją ofertę o śniadania i lunche, niektóre z kolei stawiają głównie na nie.
Poznańska sieć Canappka działa na rynku już przeszło pięć lat. Z jej oferty mogli skorzystać na początku tylko mieszkańcy Poznania, a w ubiegłym roku dołączyli do nich również wrocławianie. Asortyment lokali zapewnia szeroki wybór kanapek i dań lunchowych takich jak makarony, sałatki czy gorące ciabatty. Ofertę uzupełniają koktajle, desery i wyciskane soki owocowe.
– W naszych lokalach co roku zmieniamy pewne elementy menu i dodajemy nowe pozycje – mówi Łukasz Borek, przedstawiciel sieci barów Canappka. - Przy tworzeniu konceptu braliśmy pod uwagę różne gusta naszych przyszłych klientów. W ofercie muszą znaleźć się pozycje typowo wegetariańskie, a także coś "konkretnego", dla osób, które nie wyobrażają sobie posiłków bezmięsnych.
Jak zauważają właściciele Canappki, dla Polaków śniadanie często oznacza jajecznicę, parówki, tosty lub owsiankę, dlatego również te dania znalazły się w menu. Na obiad wolimy zjeść coś posiłki liczące więcej kalorii, dlatego firma pomyślała także o kanapkach sprzedawanych na gorąco i szybkich w przygotowaniu daniach obiadowych. Same kanapki są posiłkiem, który dobrze sprawdza się w ofercie cateringowej, na przykład tartinki, czyli niewielkie kanapki - przekąski.
O porannych klientów z Canappką rywalizuje m.in. Gorąco Polecam Nowakowski i Fornetti. Firmy te specjalizują się w sprzedaży wypiekanych na miejscu produktów piekarniczych. Oprócz tradycyjnego polskiego pieczywa, w ofercie sklepów Nowakowskiego znajduje się np. włoskie pieczywo typu nizza, ciabatta, francuskie croissanty, bagietki, ciastka, sałatki i oczywiście przygotowywane na miejscu kanapki. Sieci otwierają swoje podwoje o godzinie 7 rano.
Godzinę później do gry dołącza się największy gracz - Subway. Restauracje znane z możliwości skomponowania kanapki samemu, są obecne już w 102 krajach świata. Obecnie amerykański koncept ma w naszym kraju już 72 restauracje i 10 kolejnych w budowie. Wszystkie są prowadzone przez franczyzobiorców. Koszt pierwszej licencji Subway wynosi 7,5 tys. euro, każdej następnej połowę tej kwoty. Pozostałe koszty inwestycji zależą od lokalizacji oraz powierzchni restauracji i zaczynają się od 300 tys. zł.
Bary Canappka powinny mieć 80-120 m2 powierzchni, z których minimum 60 m2 zajmie sala sprzedaży. Do otwarcia punktu w formacie expres wystarczy lokal o powierzchni 20-30 m2. |
![]() |
Canappka oraz Gorąco Polecam Nowakowski także oferują współpracę na zasadzie franczyzy. Do pierwszej z nich można przystąpić posiadając w portfelu 200 tys. zł. Najtańszą licencję oferuje jednak Gorąco Polecam Nowakowski, której koszt wynosi 5 tys. zł. Inwestycja w remont i przystosowanie lokalu do wymagań sieci wynosi ok. 50 tys. zł i zależy od jego stanu oraz powierzchni.
Bar kanapkowy, ze względu na nawyki grupy docelowej, powinien być otwierany we wczesnych godzinach porannych tak, by klienci mogli zaopatrzyć się w śniadanie jeszcze przed rozpoczęciem pracy. To właśnie o wczesnych godzinach i w porze lunchu można spodziewać się największego ruchu w lokalu. Koszty stałe, jakich należy się spodziewać to wynajem lokalu, wynagrodzenia pracowników i koszty produktów zamawianych według potrzeb. Miesięczne przychody baru kanapkowego wahają się między 50 a 80 tys. zł.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej