"Ale nuda!"

To zdanie padało najczęściej w trakcie zakończonych w ten weekend w Poznaniu Targów Systemów Sieciowych Forum Franczyzy. Było mało franczyzodawców, a zwiedzający w ogóle zostali w domach.
Organizatorzy obiecywali imprezę międzynarodową, wyszła nieudana impreza lokalna. Redakcja Franchising.pl otrzymywała w trakcie targów maile oraz smsy od zawiedzionych wystawców, którzy skarżyli się na nikłą frekwencję na Targach Systemów Sieciowych Forum Franczyzy w Poznaniu. To od nich otrzymaliśmy zdjęcia z pustych targów publikowane w tym tekście. Już po ubiegłorocznych złych doświadczeniach część firm nie zdecydowała się na ponowne wystawienie na imprezie, np. Axa. To zresztą nie jedyna sieć, która nie zjawiła się na drugiej edycji Forum Franczyzy. Na targach pojawiło się około 20 firm franczyzowych, chociaż oficjalny komunikat od organizatorów mówił o prawie 50. W wielu przypadkach organizator mnożył byty wyliczając obok siebie marki franczyzowe należące do jednego właściciela. Jedno stoisko oznaczało na przykład trzech wystawców: Grupa Muszkieterów, Intermarche i Bricomarche (obie marki działają w ramach Grupy Muszkieterów).
Mimo że organizatorem były Międzynarodowe Targi Poznańskie, a pełna nazwa wydarzenia to Międzynarodowe Targi Systemów Sieciowych Forum Franczyzy, o międzynarodowym charakterze imprezy nie ma mowy. Forum Franczyzy odbiło się co najwyżej echem pustych hal, ale to nie wystarczyło do zapełnienia sali przedsiębiorcami zainteresowanymi poprowadzeniem biznesu na licencji. Franczyzodawcy w ciągu trzech dni odbyli minimalną liczbę rozmów z kandydatami. Puste korytarze między stoiskami oraz ucieczka wystawców, którzy z nudów zwiedzali inne targi odbywające się po sąsiedzku, to prawdziwy obraz Forum Franczyzy 2013. To prawda bez pudrowania noska. Poznańscy organizatorzy nieoficjalnie tłumaczyli porażkę Forum niskim zaangażowaniem w wydarzenie partnera medialnego, z którym współpracowali. Zwiedzający z kolei krytykowali odpychające ceny karnetów wstępu, w wysokości 100 zł za wielokrotne wejście. Nie wiadomo jeszcze, czy MTP podejmie ryzyko przeprowadzenia kolejnej edycji forum.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...