Zyski 40-procentowe

Wyszukana nazwa, proste menu i wspomnienie lat PRL to przepis na biznes Ministerstwa Śledzia i Wódki.
Po Pijalni Piwa i Wódki oraz PRL Klub kolejna firma zajęła się rozwojem we franczyzie lokali typu bistro. Pierwszy bar Ministerstwa Śledzia i Wódki powstał w Gliwicach. Kolejne lokale pojawiły się w Katowicach, Krakowie i w Olsztynie. Wszystkie działają w centrach miast i na starówkach.
- Naszymi gośćmi są osoby praktycznie w każdym wieku - od 18 do 70 lat. Zarówno młodzież, jak i starsi klienci czują się tu dobrze. Pierwszych przyciąga niska cena - 4 zł za kieliszek wódki i 8 zł za serwowane przekąski. Starsi z kolei pojawiają się z powodu tęsknoty do atmosfery PRL, którą zapewnia odpowiednia aranżacja bistro i muzyka sprzed kilkudziesięciu lat - mówi Jerzy Penderecki, odpowiedzialny za rekrutację franczyzobiorców.
W lokalu o powierzchni ok. 60 m2 zatrudnić trzeba średnio 5 osób. Franczyzodawca zapewnia dostawę przekąsek oraz alkoholu. Marże nakładane na pozycje z menu i wódkę wynoszą ok. 100 proc. Ministerstwo Śledzie i Wódki nie oczekuje od franczyzobiorców doświadczenia. I nic dziwnego, bo za największą bolączkę w branży gastronomicznej uważa się sprawne zaplecze kuchenne, a to w bistro nie musi być wyjątkowo rozbudowane.
- Partnerzy, z którymi współpracujemy, nie mieli wcześniej doświadczenia w branży. Nie wymagamy tego, ponieważ sami przeprowadzamy serię szkoleń w zakresie prowadzenie tego typu działalności - dodaje Jerzy Penderecki.
Inwestycja w biznes wynosi 35 tys. zł, zaś opłata franczyzowa od 600 zł netto do 1 tys. zł miesięcznie.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej