W paczce na Wyspy
InPost chce podbić Wielką Brytanię. Nie zapomina jednak o krajowym rynku.
Grupa Integer.pl, w skład której wchodzi niezależny operator pocztowy InPost, doświadcza zjawiska „apetytu rosnącego w miarę jedzenia”. Niedawno jeszcze świętowała częściowe zakończenie monopolu Poczty Polskiej na usługi pocztowe. Teraz deklaruje szeroko zakrojone plany rozwoju za granicą. Celem zagranicznej ofensywy ma być Wielka Brytania, orężem – Paczkomaty.
Spółka kierowana przez Rafała Brzoskę chce wykorzystać fakt, że na wyspach brytyjskich rozwija się jeden z trzech największych na świecie i największy w Europie rynek e-commerce. Handel elektroniczny wymaga sprawnie zorganizowanego systemu dostaw, a Paczkomaty, z których klienci mogą samodzielnie odbierać zamówione towary, stanowią duże usprawnienie. Do końca roku w Wielkiej Brytanii ma pojawić się aż 2 tys. Paczkomatów. Obecnie jest ich 200.
- Potencjał brytyjskiego rynku e-commerce jest niemal 14-krotnie większy niż w Polsce. Nie ma w Europie drugiego takiego kraju, w którym w tak dynamicznym tempie rozwija się sprzedaż online, a co za tym idzie – konieczność zapewnienia profesjonalnej obsługi logistycznej. Do wejścia z Paczkomatami na brytyjski rynek e-commerce przygotowywaliśmy się pod względem operacyjnym ponad rok. Projekt ten wymagał od nas nie tylko stworzenia dedykowanego zespołu sprzedażowego, który działa na lokalnym rynku, ale też zintegrowania Paczkomatów z platformami sprzedażowymi dostępnymi w UK. Koszty związane z wejściem do Wielkiej Brytanii szacujemy na 45 mln euro, ale zakładamy, że już po trzech latach wpływy z brytyjskiego rynku będą stanowiły nawet 25% naszych przychodów – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
W Polsce InPost rozwija zarówno sieć Paczkomatów, jak i tradycyjnych punktów obsługi klienta. Tych pierwszych jest już 700, rozlokowanych w ponad 200 miastach. Do końca roku ma ich być ponad tysiąc. Do tej pory ma też działać łącznie 2,6 tys. punktów obsługi klienta – znaczna część zarządzana będzie przez franczyzobiorców. Uruchomienie takiej placówki może kosztować od 1 do 10 tys. zł, w zależności od jej wielkości i lokalizacji.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

