Biznes? Zrób to sam

O perspektywach branży DIY (do it yourself) i nowym formacie sklepów Bricomarché opowiada Bartłomiej Tarłowski z Grupy Muszkieterów.
Rok 2012 Bricomarché może zaliczyć do udanych: ponad 10,5 proc. wzrost obrotów, rosnący udział w rynku i coraz większy zasięg sieci...
W Polsce zanotowaliśmy obroty rzędu 884 mln zł, otworzyliśmy 8 sklepów, a wszystko w dosyć niesprzyjających warunkach ekonomicznych. Trzeba pamiętać, że artykuły dla majsterkowiczów, czy ogrodników nie są produktami pierwszej potrzeby. W naszej sieci także obserwujemy zmiany zachowań klientów, którzy kupują mniej, jednak są to zakupy bardziej dostosowane do ich potrzeb. Wartość rynku DIY (ang. do it yoursefl – zrób to sam) w Polsce jest szacowna na ok. 38 mld zł i w ciągu roku wzrósł o ok. 30 proc. Zmienia się również struktura tego rynku, obecnie o połowie zakupów dokonywanych w naszych sklepach decydują kobiety, podczas gdy jeszcze siedem lat temu o zakupach decydowali głównie mężczyźni (63 proc.).
W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów zapowiadała zwiększenie zasięgu swoich sieci i wejście do województw wschodnich. Jak wygląda teraz rozwój sieci w tym regionie Polski?
Grupa Muszkieterów działa obecnie w 14 województwach. Nasze sklepy są zlokalizowane głównie na terenie zachodniej i centralnej Polski, ale sieć stopniowo rozwija się również na wschodzie naszego kraju. Strategia rozwoju zarówno sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, jak i supermarketów spożywczych Intermarché zakłada ekspansję głównie w małych i średnich miejscowościach liczących 20-70 tys. mieszkańców. Dziś w Polsce działa 89 sklepów Bricomarché, tylko w tym roku otworzyliśmy 3 nowe supermarkety – w Barlinku, Nisku i Tomaszowie Lubelskim, a do końca tego roku chcielibyśmy otworzyć 17 sklepów. Jeśli nam się uda, to za kilka miesięcy będziemy świętować otwarcie 100. sklepu Bricomarché. Na razie pracujemy nad poprawą rozpoznawalności marki w Polsce wschodniej, gdzie Grupa Muszkieterów była dotychczas słabo rozpoznawalna.
W jaki sposób Bricomarché chce zawalczyć o klienta i miejsce na rynku?
Stawiamy na reklamy produktowe i umacnianie wizerunku. Wprowadzamy także kolejne produkty marek własnych – są to farby do wnętrz Nuance i pokarm dla zwierząt Apiron. Zwłaszcza ten drugi rynek wydaje się obiecujący i chcemy zaistnieć na nim w najbardziej odpowiednim momencie.
Wprowadzacie również nowy format sklepu Bricomarché. Na czym on polega?
Nowy koncept ma dwie wiaty – po lewej stronie znajduje się wiata na materiały budowlane z możliwością wjazdu samochodem i osobną kasą. Po prawej stronie jest wiata na wyposażenie ogrodu, a obok niej jest plac z ogrodem zewnętrznym. Wewnątrz wydzielone są przestrzenie, w których klienci mogą dokonywać zakupów dla przyjemności oraz zakupów koniecznych.
Rozmawiała (mak)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...