TelePizza zmienia strategię działania
TelePizza chce uruchomić w tym roku 30 placówek.
Puls Biznesu podał, że TelePizza Poland, spółka zależna hiszpańskiej grupy Campofrio, zarządzająca siecią pizzerii, zmienia strategię działania: pizzerie bardziej będą przypominały restauracje, a ich prowadzeniem będzie mógł się zająć w ramach franchisingu prywatny przedsiębiorca. Firma nie rezygnuje z dotychczasowego głównego źródła przychodów - dostaw zamówionych dań do klienta, ale nowe placówki będą już miały bardziej przyjazny charakter restauracji.
W tym roku w 16 miastach TelePizza chce uruchomić 30 nowych pizzerii. Pierwsza z nich otwarta została w styczniu – poinformował Puls Biznesu. - Otwierając nasze placówki, kierowaliśmy się kryterium odległości od potencjalnych klientów, do których bezpłatnie dostarczamy zamówienie. Teraz jednak naszym głównym rynkiem staje się sektor konsumpcji na miejscu. Do końca roku otworzymy jeszcze 29 restauracji we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Koszty uruchomienia placówki są różne - w zależności od jej wielkości, lokalizacji i wystroju – powiedział gazecie Maciej Goliński, dyrektor generalny TelePizza Poland.
TelePizza nie podała Pulsowi Biznesu informacji o kosztach tegorocznych inwestycji spółki. Dyrektor zapewnił dziennik, że w porównaniu z poprzednimi latami znacznie zmniejszy się dystans w wydatkach na reklamę i promocję między TelePizzą a jej głównym konkurentem - amerykańską siecią Pizza Hut. Hiszpanie będą ostro zabiegać o pozyskanie jak największej liczby klientów.
- W ciągu trzech lat sieć Pizza Hut/KFC przeznaczyła na reklamę około 30 mln zł - przeszło dziesięciokrotnie więcej niż nasza spółka. Zdecydowaliśmy się reinwestować większą część zysków. W sumie wydaliśmy w Polsce 49 mln zł i pod względem liczby placówek dogoniliśmy Pizza Hut – mówił dziennikarzom Pulsu Biznesu dyrektor generalny.
TelePizza ma w Polsce 61 placówek. Firma zdecydowała się zmienić sposób sprzedaży, przewidując szybki rozwój fast foodów. Konsumpcja na miejscu przynosi dziesięć razy większe przychody od rynku dostaw.
Puls Biznesu dodał, że na razie konkurenci TelePizzy milczą. American Restaurants (AmRest), operator sieci Pizza Hut i KFC, nie ujawni swoich zamierzeń przynajmniej do końca marca, czyli do zawarcia wiążącej umowy ze spółką International Fast Food Corp. (IFFC), od której kupuje sieć Burger King. Do IFFC należy również marka jednej z największych światowych sieci pizzerii - Domino's Pizza. Przez długi okres IFFC poszukiwał inwestora dla 16 placówek w Polsce, ale nie wiadomo, czy sprzedał je AmRest i co dalej stanie się z tą marką.
Więcej: Puls Biznesu, 30 stycznia 2001
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


