Biedronki nie na sprzedaż

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Rzeczpospolita”, do 86,5 mln EUR wzrosła w ubiegłym roku strata netto Jeronimo Martins, drugiej co wielkości sieci supermarketów w Portugalii. Przedstawiciele firmy poinformowali, że w ciągu dwóch, trzech tygodni sfinalizowana zostanie sprzedaż, należącej do Jeronimo Martins polskiej sieci hipermarketów Jumbo. Nie wykluczają oni również sprzedaży hal hurtowych Eurocash, w Polsce JM zamierza zatrzyma tylko sieć tanich sklepów dyskontowych Biedronka.

Jeronimo Martins oficjalnie już od prawie roku szuka nabywcy na 5 hipermarketów Jumbo. Francuski magazyn handlowy LSA, poinformował w lutym, że JM w końcu znalazł chętnego na Jumbo. Jest nim francuska sieć hipermarketów E. Leclerc (w Polsce ma 9 placówek). Żadna z zainteresowanych stron nie potwierdziła tych rewelacji, ale według przedstawicieli branży LSA ma zwykle dobre źródła informacji.

Straty sklepów dyskontowych sieci Biedronka były w 2001 r. głównym przedmiotem zainteresowania portugalskich analityków, i ich zdaniem rozpoczęta w 2000 r. reorganizacja sieci (m.in. podniesienie standardu sklepów i logistyki, akcja reklamowa w TV) zaczyna przynosić efekty. Przedstawiciele JM zapewniają, że nie ma mowy o sprzedaży tej sieci.

- Sieć sklepów Biedronka stanowi strategiczny obszar działalności grupy Jeronimo Martins w Polsce. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej rozwoju – zapewnia w imieniu zarządu JMD Małgorzata Spychała.

Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 23 marca 2002, „Ekonomia i Rynek”

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €