Biedronki nie na sprzedaż
Do 86,5 mln EUR wzrosła w roku 2001 strata netto Jeronimo Martins, właściciela sieci sklepów dyskontowych Biedronka
Jak podaje „Rzeczpospolita”, do 86,5 mln EUR wzrosła w ubiegłym roku strata netto Jeronimo Martins, drugiej co wielkości sieci supermarketów w Portugalii. Przedstawiciele firmy poinformowali, że w ciągu dwóch, trzech tygodni sfinalizowana zostanie sprzedaż, należącej do Jeronimo Martins polskiej sieci hipermarketów Jumbo. Nie wykluczają oni również sprzedaży hal hurtowych Eurocash, w Polsce JM zamierza zatrzyma tylko sieć tanich sklepów dyskontowych Biedronka.
Jeronimo Martins oficjalnie już od prawie roku szuka nabywcy na 5 hipermarketów Jumbo. Francuski magazyn handlowy LSA, poinformował w lutym, że JM w końcu znalazł chętnego na Jumbo. Jest nim francuska sieć hipermarketów E. Leclerc (w Polsce ma 9 placówek). Żadna z zainteresowanych stron nie potwierdziła tych rewelacji, ale według przedstawicieli branży LSA ma zwykle dobre źródła informacji.
Straty sklepów dyskontowych sieci Biedronka były w 2001 r. głównym przedmiotem zainteresowania portugalskich analityków, i ich zdaniem rozpoczęta w 2000 r. reorganizacja sieci (m.in. podniesienie standardu sklepów i logistyki, akcja reklamowa w TV) zaczyna przynosić efekty. Przedstawiciele JM zapewniają, że nie ma mowy o sprzedaży tej sieci.
- Sieć sklepów Biedronka stanowi strategiczny obszar działalności grupy Jeronimo Martins w Polsce. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej rozwoju – zapewnia w imieniu zarządu JMD Małgorzata Spychała.
Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 23 marca 2002, „Ekonomia i Rynek”ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


