Pizza na telefon lub na miejscu

O tym jak dostosować biznes gastronomiczny do oczekiwań rynku opowiada Marcin Ciesielski, właściciel sieci pizzerii 105-Stopiątka.
Oferta współpracy franczyzowej umożliwia inwestycję w dwa różne formaty pizzerii 105-Stopiątka. Skąd taki pomysł?
Przedsiębiorcy mają do wyboru model restauracyjny lub mniejszy, typu ekspres, który realizuje wyłącznie zamówienia telefoniczne z dostawą bezpośrednio do klienta. Rozwój dwóch rodzajów placówek wynika z potrzeb rynku. Są miejsca, gdzie życie towarzyskie kwitnie głównie w domach oraz takie, gdzie klienci lubią zjeść „na mieście”. Model biznesowy dopasowany jest do zachowań konsumenckich na danym obszarze. Większe lokale należące do sieci powstają przy głównych ulicach i deptakach większych miast oraz w centrach handlowych. 105-Stopiątka ekspres działa natomiast w miejscowościach od 30 tys. mieszkańców lub na osiedlach większych aglomeracji. Aktualnie funkcjonuje 10 placówek 105-Stopiątka, dwie w formacie ekspres i osiem restauracji.
Jakie standardy muszą spełniać oba modele placówek?
Placówki 105-Stopiątka ekspres wymagają powierzchni ok. 50 m2 by zmieścić kuchnię, pomieszczenie sanitarne oraz miejsce dla kierowcy. Część lokali działa również w systemie Drive obsługując klientów zmotoryzowanych. Pizzerie w formacie restauracyjnym są wielkości ok. 120 m2. Powierzchnia lokalu musi spełniać wymagania typowej restauracji z miejscem na kuchnię, część jadalną oraz zaplecze sanitarne.
Jakie są koszty inwestycji w poszczególny rodzaj placówek pizzerii 105-Stopiatka?
Koszt inwestycji w restaurację 105-Stopiątka waha się od 80 tys. zł do 140 tys. zł. Wszystko zależy od stanu lokalu oraz powierzchni. Placówki typu ekspres wymagają mniejszych nakładów finansowych. Osoby zainteresowane tym modelem biznesowym muszą dysponować kwotą rzędu ok. 40 tys. zł. Lokal wymaga minimum trzech osób zatrudnionych na stałe. Inaczej jest w przypadku restauracji 105-Stopiątka, gdzie liczba pracowników wynosi od 8 do 14 osób. Jestem dystrybutorem sprzętu kuchennego, dzięki czemu franczyzobiorcy mogą korzystać z rabatów na wszelkiego rodzaju urządzenia. Udzielam również kredytu kupieckiego na produkty spożywcze pochodzące od ogólnopolskich dostawców. Nie pobieram opłaty za przystąpienie do sieci oraz opłaty marketingowej. Istnieje jedynie opłata miesięczna za funkcjonowanie w sieci w wysokości 1 tys. zł.
Rozmawiała (mk)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...