Tradis nakręca Eurocash
Eurocash niemal podwoił zyski w trzecim kwartale. Spora w tym zasługa byłych franczyzobiorców Emperii.
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor produktów spożywczych i największy na rynku FMCG operator sieci franczyzowych, zarabia coraz więcej. Jego przychody w trzecim kwartale sięgnęły niemal 4,4 mld zł i były o ponad połowę wyższe niż w tym samym okresie 2011 r. Spożywczy gigant zarobił „na czysto” prawie 67 mln zł – prawie dwa razy więcej niż rok temu.
Skąd takie rezultaty? Eurocash wciąż odcina kupony od przejęcia części rynkowego konkurenta - Emperii, którego dokonał na początku 2012 roku. Wchłonięcie Grupy Dystrybucyjnej Tradis spowodowało, że do swoich sztandarowych marek abc i Delikatesy Centrum, spółka Luisa Amarala dołączyła tak rozpoznawalne sieci sklepów, jak Groszek i Lewiatan. Sprzedaż Eurocashu do sklepów byłych franczyzobiorców Emperii odpowiada za jedną trzecią obrotów grupy. Wiele wskazuje na to
- W trzecim kwartale kontynuowaliśmy proces konsolidacji w ramach Grupy Eurocash. Choć założyliśmy, że pełne efekty synergii wynikające z przyłączenia i integracji operacyjnej Grupy Tradis będą możliwe do osiągnięcia w ciągu trzech lat od przejęcia kontroli nad tymi podmiotami, to pozytywne efekty działań optymalizacyjnych zaczynają już być widoczne w naszych wynikach – komentuje Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocashu. – Mimo oczekiwanego wzrostu kosztów finansowych, związanych z obsługą zadłużenia zaciągniętego na sfinansowanie przejęć, dzięki wspomnianym działaniom restrukturyzacyjnym utrzymaliśmy rentowność netto na poziomie porównywalnym do ubiegłorocznego.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


