Franczyza priorytetem

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na razie z sieci znikają sklepy własne Top Secret i Troll, które przynoszą straty. W tym roku zamknięto 8 nierentownych sklepów, a do końca bieżącego roku zniknie 6 kolejnych. Zamknięcia są zaplanowane również na przyszły rok – w ciągu pierwszego półrocza 2013 roku z sieci zniknie kolejnych 12 sklepów. Zarząd firmy zapowiada, że jeśli zajdzie taka potrzeba, to skala redukcji zostanie zwiększona.

Zamknięcia nie oznaczają jednak, że sieć sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash się kurczy. Wręcz przeciwnie, w 2012 w Polsce Redan otworzył 13 pełnowymiarowych sklepów franczyzowych i 34 franczyzowe kornery. Tym samym pod logo Top Secret, Troll i Top Secret&Friends działa w Polsce 111 sklepów franczyzowych i 59 punktów własnych. Za granicą działa łącznie 51 sklepów (41 franczyzowych), a 19 nowych sklepów franczyzowych pojawiło się od początku 2012. Spółka planuje również rozwój handlu internetowego.

- Stawiamy na bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce, która według naszych planów w ciągu trzech lat wzrośnie pięciokrotnie i sięgnie 100 mln zł. Do końca tego roku zostanie uruchomiona nowa międzynarodowa platforma sprzedaży przez internet – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.

Sklep internetowy oferujący marki Redanu jest jak na razie kanałem o najwyższej rentowności i ma 9,4 proc. udział w sprzedaży sieci, podczas gdy jeszcze rok temu było to 5,7 proc. Chociaż sprzedaż marek Redanu wzrosła w III kwartale o 20 proc. (17 proc. od początku roku), to spółka w dalszym ciągu notuje straty, które po trzech kwartałach tego wynoszą 14,9 mln zł.

(mak)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €