Na kawę do Subway’a

Największy konkurent McDonald’s pozazdrościł mu kawiarni i również postanowił serwować małą czarną.
Pierwsza kawiarnia Subway Cafe została otwarta pod koniec października na katowickim Dworcu PKP. To europejski debiut nowego konceptu międzynarodowej marki. Subway Cafe od kilku miesięcy z powodzeniem działa w USA, gdzie jest już 20 tego typu lokali.
W katowickim Subway Cafe, obok sztandarowego menu – kanapek, podróżni mogą również kupić kawę oraz wyroby piekarnicze. Restauracja została zaprojektowana tak, by ułatwić klientom szybkie zakupy, do specyfiki miejsca został dopasowany również wystrój.
- Zależało nam na wprowadzeniu nowego konceptu właśnie w Polsce, która jest bardzo dobrze rokującym, stale rozwijającym się rynkiem. Liczba naszych restauracji nad Wisłą ciągle rośnie, obecnie jest ich już 62. Jednocześnie mamy pewność, że Subway Cafe nie zginie tu pośród setek lokali działających już pod logo Subway. Najbliższe pół roku pokaże, czy nowy pomysł przyjmie się na tyle, żeby rozpocząć jego ekspansję w pozostałych krajach Europy - mówi Martin Princ, odpowiadający za rozwój marki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Sieć Subway jest obecna w 99 krajach, gdzie liczy prawie 38 tys. restauracji. Do Polski Amerykanie zawitali 12 lat temu otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Dziś polska sieć Subway liczy 62 punkty, a dziesięć kolejnych jest przygotowywanych do otwarcia. Na uruchomienie własnej restauracji Subway trzeba przeznaczyć co najmniej 350 tys. zł. Licencja franczyzowa kosztuje 7,5 tys. euro (ok. 33 tys. zł).
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej