Galerii ci u nas dostatek...

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy możemy mówić nadmiarze powierzchni handlowej w Polsce?
W niektórych dużych miastach już widzimy symptomy nasycenia rynku centrów handlowych. Nowo powstające obiekty muszą w znacznie większym stopniu, niż było to dotychczas, wyróżniać się na tle już istniejących, by przyciągnąć i zainteresować zarówno klientów, jak i najemców. Każdy nowy projekt osłabia pozycję istniejących obiektów handlowych, nie odnosząc jednocześnie oczekiwanego sukcesu. Budowanie kolejnych galerii powoduje dodatkowe zwiększenie podaży, wpływa na obroty obiektów już istniejących i prowadzi do obniżenia cen czynszu.

Jakie błędy popełniają firmy budujące nowe centra handlowe?
Obecnie deweloperzy i inwestorzy często zapominają o tym, że galerie są budowane dla klientów, a nie dla najemców. Najemcy z kolei zapominają, że od przyrostu powierzchni handlowej nie przybywa klientów, natomiast znacznie wzrastają koszty utrzymania lokali.

W których galeriach występuję najwięcej niewynajętej powierzchni?
Z dużą liczbą pustostanów często spotykamy się w obiektach, które są źle zarządzane. W związku z rosnącą powierzchnią w centrach handlowych, nasila się także konkurencja, a wygranymi w niej zawsze są obiekty, w których zarządcy i właściciele konsekwentnie realizują strategie zapewniające im wysoką pozycję na rynku. Brak dobrych relacji na linii wynajmujący-najemca, opartych na szacunku oraz brak współpracy między nimi może budzić niechęć do wynajmu powierzchni handlowych i w efekcie wpływać na obniżenie powodzenia obiektu handlowego na rynku lokalnym. Dobra współpraca jest zatem gwarancją sukcesu obiektu handlowego.

rozmawiał (boa)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €