Muszkieterowie ponad dyskontami

O konkurencji na rynku FMCG opowiada Janusz Bartkowiak z zarządu Grupy Muszkieterów, właściciela marek Intermarché i Bricomarché.
Grupa Muszkieterów obniżyła ostatnio kwotę inwestycji. Jaki był powód tej decyzji?
Chcemy umożliwić większej liczbie osób prowadzenie własnego biznesu pod szyldem Intermarché lub Bricomarché. Dotychczas kwota niezbędna do przystąpienia do sieci wynosiła 500 tys. zł, teraz wymagamy 400 tys. zł. Za te pieniądze oferujemy supermarket o wielomilinowych obrotach oraz działalność w stabilnej strukturze handlowej, która jednocześnie zapewnia osobisty rozwój. Kontynuujemy poszukiwania partnerów na wschodzie Polski. Pozyskujemy wciąż nowych kandydatów. Kilku z nich rozpocznie działalność jeszcze w tym roku lub na początku przyszłego. Zainteresowanie współpracą z nami jest spore. W ubiegłym roku podczas Targów Franczy odbyliśmy ok. 50 rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami. Liczymy, że w tym roku będzie podobnie. Mamy nadzieję, że tak samo jak rok temu, tym razem również pozyskamy nowych partnerów.
Co otrzymuje franczyzobiorca za 400 tys. zł?
Wkład inwestycyjny nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, tylko wkładem do własnej spółki, która będzie zarządzać supermarketem. Po dwóch latach współpracy franczyzobiorca otrzymuje prawo wykupienia udziałów w międzynarodowej spółce Grupy Muszkieterów. Współdecyduje tym samym o przyszłości marek Intermarché i Bricomarché oraz może otworzyć kolejny supermarket. Obecnie mamy 173 placówek Intermarché i 85 Bricomarché.
Czy rosnąca popularność dyskontów i sklepów internetowych na rynku FMCG ma wpływ na rozwój i funkcjonowanie supermarketów spożywczych Intermarché?
Obserwujemy rynek i widzimy, że sklepy z tańszą ofertą w szybkim tempie opanowują rynek. Nie obawiamy się jednak konkurencji. Rosnące co roku obroty Grupy Muszkieterów potwierdzają jej mocną pozycję na rynku. Od początku roku otworzyliśmy 6 supermarketów spożywczych Intermarché i 7 Bricomarché z branży „dom i ogród”. Na tym jednak nie kończymy. Chcemy by do końca 2012 roku liczba supermarketów Intermarché zwiększyła się jeszcze o osiem kolejnych placówek. Naszą mocną pozycję potwierdzają rosnące obroty, które co roku zwiększają się średnio o 20,6 proc. Jesteśmy w czołówce sieci, które generują największe obroty. Stale staramy się poszerzać asortyment z różnej półki by trafić w potrzeby wszystkich klientów. W sprzedaży są także produkty własne wyróżnione certyfikatem Selection, który gwarantuje najwyższą jakość. Oprócz standardowej oferty mamy całą gamę produktów delikatesowych produkowanych w naszych zakładach we Francji. Konkurujemy więc zarówno z dyskontami jak i delikatesami.
rozmawiała (mk)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...