Blikle już nie zarządza Blikle

Łukasz Blikle zaczynał rządy w rodzinnych cukierniach od cięć w zatrudnieniu. Niedawno dokończył dzieła, zwalniając samego siebie.
To przełomowy moment w najnowszej historii przedsiębiorstwa cukierniczego o 140-letniej tradycji. Łukasz Blikle, który stery firmy przejął z rąk ojca, Andrzeja, nie jest już jej prezesem. Zrezygnował, by zasiąść na fotelu szefa rady nadzorczej i z bezpiecznej odległości przyglądać się dalszemu rozwojowi rodzinnego biznesu.
Skąd ten dystans?
Łukasz Blikle został prezesem firmy na początku 2011 roku. Miał zarządzać zgodnie z własną wizją, choć pod czujnym okiem ojca, którego zastąpił. Zaczął z przytupem – zwolnił dyrektora finansowego, kierownika biura, szefa działu kadr i dwóch kierowników magazynów. Pracę stracił również kierownik działu rozwoju nowych produktów. Blikle nie miał też skrupułów, by pożegnać się z głównym technologiem, związanym z firmą od wielu lat i cenionego przez poprzedniego prezesa specjalisty, który to w największej mierze odpowiadał za smak słodkości serwowanych w cukierniach.
Dziś ze stanowiskiem żegna się sam. Powiedzieć, że odstawia się na boczny tor, to byłoby jednak zbyt wiele. Blikle ustępuje, bo chce przyglądać się, jak ktoś inny wprowadzi w życie koncepcję rozwoju, którą przygotował wraz z żoną Małgorzatą.
- Przygotowaliśmy plan sześcioletni, w myśl którego chcemy otwierać 4-5 placówek rocznie. Mamy już wybrane lokalizacje. Na razie plan dotyczy obiektów własnych. Jeśli chodzi o franczyzę, to ten aspekt działalności będziemy dopracowywać w najbliższym czasie – mówi Łukasz Blikle.
Człowiek do zadań specjalnych
Misję wcielenia planu w życie rodzina Bliklów powierzyła człowiekowi „z zewnątrz” - Markowi Forkunowi.
- Menedżer mieszka od 18 lat w Polsce, a biznesem zajmuje się od ponad 20. Swoje doświadczenie wyniósł z pracy w takich firmach jak Toyota Motor Corporation, Price Waterhouse Coopers, czy polskie Allegro, w którym pełnił funkcję członka zarządu – wyjaśnia Łukasz Blikle. - Mark Forkun ma duże doświadczenie w zakresie zarządzania operacyjnego. Takich właśnie umiejętności potrzeba, by realizować nasze założenia.
W tej chwili łączna liczba sklepów i cukierni pod logo A. Blikle sięga 18. Jeśli zamierzenia uda się wcielić w życie, to za sześć lat może przekroczyć 50. Jeszcze w tym roku ma powstać pierwszy lokal. W przyszłym zobaczymy placówki w zupełnie nowym formacie. Dotychczasowy prezes na razie zajmie się nadzorem, ale nie tylko.
- Zamierzam również jak do tej pory angażować się w proces przygotowania receptur naszych produktów. Poza tym mamy dużo do zrobienia, jeśli chodzi o opracowanie konceptu rozwoju we franczyzie, który w ostatnich latach zdecydowanie zwolnił – zapowiada Łukasz Blikle.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej