Apetyt na fast food

W ciągu trzech lat Subway chce potroić liczbę restauracji w Polsce. Każdy z franczyzobiorców zainwestuje co najmniej 100 tys. dolarów.
Amerykańskie kanapki radzą sobie na polskim rynku coraz lepiej, a to zaostrza apetyt. Nic więc dziwnego, że firma, korzystając z dużego zainteresowania jej kanapkami, chce zawojować dalszą część rynku i zapowiada skokowy rozwój. Do końca 2015 roku sieć restauracji Subway ma się powiększyć z działających obecnie 58 do 150.
- Popularność sieci opiera się na coraz większej rozpoznawalności marki i sprawdzonym modelu jej franczyzy – wyjaśnia Martin Princ, manager odpowiedzialny za rozwój firmy Subway w Europie Środkowo-Wschodniej. - Dowodem na to jest fenomenalny start sieci Subway w Rumunii w marcu bieżącego roku, kiedy to sprzedaż przewyższyła polską średnio o 350 proc. Oczywiście na wynik wpłynęła zarówno znajomość marki, jak i mocno ugruntowany zwyczaj jedzenia poza domem. To samo widzimy w Bułgarii – dodaje.
Chociaż plany firmy są ambitne, to wydają się jednak możliwe do zrealizowania, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ciągu bieżącego roku liczba restauracji Subway w Polsce powiększyła się o 16 nowych punktów. W rozwoju sieci pomóc może również zmiana nawyków żywieniowych Polaków, którzy coraz chętniej jedzą poza domem. Dowody na to płyną z samej sieci, która podaje, że w porównaniu z 2011 punkty Subway zanotowały 11 proc. wzrost sprzedaży i 14 proc. wzrost liczby klientów.
Obecnie sieć Subway liczy w Polsce 58 placówek, a niebawem dołączy do nich 10 kolejnych, które jeszcze są w budowie. Na naszym rynku firma pojawiła się 12 lat temu. Restauracje Subway działają wyłącznie we franczyzie. Sieć obecna jest w 100 krajach, gdzie działa ponad 37 tys. restauracji.
- Służymy im doświadczeniem w zakresie znajdowania najlepiej rokujących lokalizacji, negocjacji umów czy dostarczania wiedzy operacyjnej, którą pogłębiamy od lat - mówi Michał Dorszewski, w sierpniu wyróżniony przez sieć Subway tytułem Regionalny Agent Rozwoju Roku 2012.- Jednocześnie cały czas są oni blisko związani z lokalnym rynkiem. Z naszych doświadczeń wynika, że we franczyzie Subway sprawdzają się nie sensu stricto inwestorzy, ale ci, którzy są gotowi naprawdę zaangażować się w biznes.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej