Wegetarianizm na licencji

McDonald’s, śladem Subway’a, otwiera w Indiach fast food dla wegetarian. W Polsce działa kilka sieci oferujących bezmięsne menu, bo popyt stale rośnie.
Żaden instytut badawczy nie prowadzi tak dokładnych i regularnych badań o liczbie wegetarian w Polsce, jak o liczbie bezrobotnych co kwartał informuje GUS. Niemniej jednak szacuje się, że jedynie co setny Polak nie je mięsa. Oznacza to, że mniej niż pół miliona jest klientami restauracji wegetariańskich. Oczywiście tego typu lokale również chętnie odwiedzają osoby, dla których to miła zmiana w menu. Inaczej jest w Indiach. Ze względów religijnych prawie połowa populacji tego kraju nie je mięsa - muzułmanie unikają wieprzowiny, zaś Hindusi wołowiny. Nie mogli tego nie zauważyć włodarze największych sieci fast foodowych. Subway otworzył w ostatnim tygodniu restaurację z bezmięsnymi kanapkami. W przyszłym roku to samo zrobi McDonald's.
- Jedna część populacji Indii nie może zabijać bydła, a druga jeść wieprzowiny - wyjaśnił pragmatycznie agencji AFP tą decyzję Rajesh Kumar Maini, rzecznik McDonald's na północy Indii.
Dwie sieci, które w Polsce otwierają wegetariańskie restauracje to Green Way i Bioway. Koszty inwestycji w biznes są zbliżone w przypadku obu firm. Green Way wymaga od franczyzobiorców 400 tys. zł na otwarcie lokalu o powierzchni 150 m2. Partnerzy mogą uruchomić restaurację w mieście liczącym pół miliona mieszkańców. Do tej pory Green Way otworzył prawie 40 punktów. Druga ze wspomnianych sieci - Bioway - wymaga od inwestorów 300 tys. zł. Co ważne ani Green Way, ani Bioway nie oczekuje, że franczyzobiorcy będą wegetarianami.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej