Części zamienne z internetu
Koniunktura sprzyja prowadzeniu serwisów samochodowych. O sytuacji w branży opowiada Witold Gazda, prezes spółki Motoricus, właściciela sieci serwisów.
Która z prowadzonych przez firmę działalności jest najważniejsza?
Nasza grupa kapitałowa zrzesza obecnie pięć spółek, w tym Motoricus.com zajmująca się sprzedażą akcesoriów samochodowych on-line i Motoricus Service odpowiedzialna za rozwój ogólnopolskiej sieci serwisów samochodowych. Pozostałe przedsięwzięcia związane są z działalnością logistyczną, poligraficzną i szeroko rozumianymi usługami interaktywnymi. Jednym z naszych priorytetów jest rozbudowa sieci serwisów samochodowych. Chcemy tego dokonać przede wszystkim dzięki współpracy na zasadach franczyzy, chociaż planujemy również otwarcia punktów własnych. Wpłynie to również na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Możliwość jednoczesnego dokonania zakupu w sieci części samochodowych wraz z ich montażem w jednym z licznych serwisów powoduje, że klient jest obsłużony kompleksowo. Jest to przykład uzyskiwania efektu synergii, który stanowi klucz do sukcesu w tym biznesie. Dzięki temu obniżamy koszty funkcjonowania poszczególnych spółek zwiększając rentowność całej grupy kapitałowej.
Zakupy w sklepach internetowych części samochodowych to już chyba standard?
Tak, dlatego kolejny cel strategiczny to zakończenie procesu wdrażania specjalnej platformy internetowej. Narzędzie to pozwoli maksymalnie przyspieszyć i uprościć wszelkie procesy zachodzące na linii serwis Motoricus – klienci.
Czy rynkowa koniunktora sprzyja obecnie prowadzeniu serwisu samochodowego?
Cały czas przybywa w Polsce zarówno nowych, jak i używanych pojazdów. Jest to trend, który z pewnością będzie się utrzymywał jeszcze bardzo długo. Świadczy o tym fakt, że nawet kryzys, nie wpłynął na decyzje zakupowe Polaków. Ponadto wzrósł średni wiek samochodów w Polsce. Aktualnie jest to od 11 do 15 lat. Oba te czynniki powodują, że zarówno sprzedaż części, jak i naprawa pojazdów mogą spowodować w najbliższym czasie zwiększanie się popytu na usługi serwisowe. Musi to być jednak wsparte stałym rozwojem przekładającym się na podnoszenie jakości usług i sprostaniu tym samym zmieniającym się trendom w motoryzacji oraz rosnącym wymaganiom klientów. Niezbędne jest również optymalizowanie kosztów i poszukiwanie nowych źródeł przychodów dla tradycyjnych serwisów. Założenia te skutecznie realizujemy, co pozwala nam na efektywne konkurowanie na rynku.
Rozmawiał (boa)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

