Italia ochłodzi w Warszawie

Międzynarodowa marka Ci Gusta trafiła do Polski. Zaproponuje kuchnię włoską – od pizzy po desery lodowe.
Kiedy dwadzieścia lat temu Yassin Najjar rozkręcał swoją lodziarnię na ulicy Chłodnej w Warszawie, spragnieni wszelkich „powiewów” Zachodu nie mogliśmy się nadziwić, że można w ogóle wyprodukować coś takiego, jak lody miętowe czy marchewkowe. Dziś lokal, w którym mieściło się popularne Calypso zmienia szyld, a jego goście jeść będą tutaj dania według włoskich receptur spod znaku Ci Gusta. Menu jest szerokie – od pizzy i makaronów po desery lodowe i mrożone jogurty.
Włoska franczyza dotarła nad Wisłę za sprawą trzech biznesmenów. Pierwszy z nich to wspomniany Yassin Najjar, który do Polski przybył na początku lat 90-tych. Prowadząc swoje Calypso wiele składników deserów lodowych zamawiał we Włoszech, gdzie wcześniej mieszkał. Tak też zawiązała się współpraca Najjara z firmą PreGel, największym na świecie producentem surowców do produkcji lodów i wyrobów cukierniczych. Kiedy jej szef, Dario Rabboni, zdecydował się rozszerzyć działalność rodzinnego biznesu na rynek gastronomiczny, Yassin Najjar postanowił zacieśnić współpracę i zmienić szyld swojej cukierni na Ci Gusta. Przedsięwzięcie pomógł zrealizować doświadczony na rynku franczyzowym Anas Adi, który od lat rozwija swój koncept Hana Sushi, a teraz zdecydował się wykupić master licencję Ci Gusta na polski rynek.
- Uważamy, że Polacy coraz lepiej rozpoznają międzynarodowe marki. Dlatego postawiliśmy na markę, którą klienci z Polski widzieli już gdzieś za granicą – to zawsze ułatwia biznes. Wiemy, że na rynku jest duży potencjał ludzi, którzy mają pieniądze i chcą je zainwestować. Poza tym zdecydowaliśmy się na masterlicencję gdyż uważamy, że koncept ten ma szanse na rozwój w Polsce i wierzymy, że uda nam się go sprzedać – mówi Yassin Najjar.
Kwota inwestycji we własny lokal Ci Gusta waha się od 150 tys. do pół miliona złotych. Na razie nie ma jeszcze ustalonych opłat franczyzowych, ale franczyzodawca deklaruje, że chcą je ustalić na takim poziomie, by odpowiadał możliwościom polskich inwestorów.
- Na razie zastanawiamy się nad ustaleniem miesięcznego ryczałtu nieobciążającego nadmiernie franczyzobiorcy. Będziemy starali się przekonać do tego właściciela marki – mówi Najjar.
To może się udać, bo właściciel na każdym kroku podkreśla uniwersalność swojego konceptu.
- Uważamy, że skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są proste i zrozumiałe. Skomplikowane biznesy trudno jest powielać. Nasza koncesja jest bardzo elastyczna pod względem cen - zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla klientów. Dlatego z powodzeniem otwieramy restauracje na całym świecie - od Indii i Chin po Europę. W biedniejszych regionach Azji utrzymujemy rentowność naszych sklepów, bo niższe ceny kompensowane są przez wyższy popyt ze strony licznej populacji – mówi Dario Rabboni.
Właścicielem marki Ci Gusta jest firma Happy Time Solutions, ale to PreGel stanowi o silnym zapleczu całego przedsięwzięcia. Włoski gigant jest na rynku od 40 lat, generuje roczny obrót na poziomie 120 mln dolarów i ma ok. 30 tys. klientów w ponad 120 krajach.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej