1 lipca na fotelu prezesa globalnej korporacji doszło do przełomowej zmiany. 67-letniego Jima Skinnera, który z siecią związany był od 41 lat, a kierował nią od 2004 roku, zastąpił jego bliski współpracownik - Don Thompson. I choć zarówno przedstawiciele McDonald's, jak i obserwatorzy rynkowi przewidywali, że zasadniczo nic w strategii sieci się nie zmieni, to wygląda na to, że nowy szef ma w tej kwestii inne zdanie.
49-letni Thompson pochylił się właśnie nad liczącą 160 pozycji księgą receptur na fast-foodowe dania i po jej dogłębnej analizie ogłosił zamiar jej zrewolucjonizowania.
- Nasi klienci dali nam pozwolenie na poszerzanie horyzontu naszej marki, toteż wejdziemy w nowe kategorie produktowe – powiedział Thompson, cytowany przez portal newyork.newsday.com.
Te „nowe kategorie” to przede wszystkim potrawy z drobiu. Zdaniem Thompsona wprowadzenie większej liczby dań z kurczaka przekona bardziej oszczędnych klientów – ceny mięsa drobiowego są obecnie znacznie niższe, niż wołowiny. Na dodatek fakt, że McDonald's chce postawić na drób, może też spodobać się gościom restauracji oczekującym bardziej dietetycznych posiłków. Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280.
Zdaniem analityków pomysły na nowe menu wynikają z faktu, że sieć szuka remedium na poprawę sprzedaży. Według danych majowych, przychody McDonald's wciąż rosną, ale poniżej oczekiwań. Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zaś spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.
(gum)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/7066/mcdonalds-bedzie-jak-kfc/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => ze świata [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 62 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => swiata ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81668 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => e90/0ff/mcdonalds_flagi.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22540 ) ) ) [og_image] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [article_date_formated] => 04.07.2012 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => McDonald’s [id] => 38 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 2000000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Restauracje szybkiej obsługi [name_length] => 10 [link] => /franczyza/38/mcdonalds/ [investmentFormatted] => 2 000 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69193 [country_item] => pl [description] => [path] => ea6/d27/mcdonalds-logo-1.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 191 [itemserver_id] => 16940 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200985 [country_item] => pl [description] => [path] => 313/b57/mcdonald_s-wyszk_w.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 754 [itemserver_id] => 49983 ) [1] => Array ( [pid] => 200986 [country_item] => pl [description] => [path] => 456/872/mcd_wyszk_w-restauracja-wne.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 49984 ) ) ) ) ) )McDonald’s będzie jak KFC?

Nowy szef „Złotych Łuków” robi rewolucję w menu. Postawi na niskokaloryczne dania z drobiu.
1 lipca na fotelu prezesa globalnej korporacji doszło do przełomowej zmiany. 67-letniego Jima Skinnera, który z siecią związany był od 41 lat, a kierował nią od 2004 roku, zastąpił jego bliski współpracownik - Don Thompson. I choć zarówno przedstawiciele McDonald's, jak i obserwatorzy rynkowi przewidywali, że zasadniczo nic w strategii sieci się nie zmieni, to wygląda na to, że nowy szef ma w tej kwestii inne zdanie.
49-letni Thompson pochylił się właśnie nad liczącą 160 pozycji księgą receptur na fast-foodowe dania i po jej dogłębnej analizie ogłosił zamiar jej zrewolucjonizowania.
- Nasi klienci dali nam pozwolenie na poszerzanie horyzontu naszej marki, toteż wejdziemy w nowe kategorie produktowe – powiedział Thompson, cytowany przez portal newyork.newsday.com.
Te „nowe kategorie” to przede wszystkim potrawy z drobiu. Zdaniem Thompsona wprowadzenie większej liczby dań z kurczaka przekona bardziej oszczędnych klientów – ceny mięsa drobiowego są obecnie znacznie niższe, niż wołowiny. Na dodatek fakt, że McDonald's chce postawić na drób, może też spodobać się gościom restauracji oczekującym bardziej dietetycznych posiłków. Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280.
Zdaniem analityków pomysły na nowe menu wynikają z faktu, że sieć szuka remedium na poprawę sprzedaży. Według danych majowych, przychody McDonald's wciąż rosną, ale poniżej oczekiwań. Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zaś spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej