Array ( [article] => Array ( [pid] => 49083 [country] => pl [article_id] => 7066 [article_date] => 2012-07-04 [articletype_id] => 16 [article_title] => McDonald’s będzie jak KFC? [article_intro] => Nowy szef „Złotych Łuków” robi rewolucję w menu. Postawi na niskokaloryczne dania z drobiu. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [secret] => scrtka3200c300fe870a65780463bc07400b8 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => mcdonalds-bedzie-jak-kfc [article_title_striped] => McDonald’s będzie jak KFC? [dir] => article [article_text_photo] =>

1 lipca na fotelu prezesa globalnej korporacji doszło do przełomowej zmiany. 67-letniego Jima Skinnera, który z siecią związany był od 41 lat, a kierował nią od 2004 roku, zastąpił jego bliski współpracownik - Don Thompson. I choć zarówno przedstawiciele McDonald's, jak i obserwatorzy rynkowi przewidywali, że zasadniczo nic w strategii sieci się nie zmieni, to wygląda na to, że nowy szef ma w tej kwestii inne zdanie.

49-letni Thompson pochylił się właśnie nad liczącą 160 pozycji księgą receptur na fast-foodowe dania i po jej dogłębnej analizie ogłosił zamiar jej zrewolucjonizowania.
- Nasi klienci dali nam pozwolenie na poszerzanie horyzontu naszej marki, toteż wejdziemy w nowe kategorie produktowe – powiedział Thompson, cytowany przez portal newyork.newsday.com.

Te „nowe kategorie” to przede wszystkim potrawy z drobiu. Zdaniem Thompsona wprowadzenie większej liczby dań z kurczaka przekona bardziej oszczędnych klientów – ceny mięsa drobiowego są obecnie znacznie niższe, niż wołowiny. Na dodatek fakt, że McDonald's chce postawić na drób, może też spodobać się gościom restauracji oczekującym bardziej dietetycznych posiłków. Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280.

Zdaniem analityków pomysły na nowe menu wynikają z faktu, że sieć szuka remedium na poprawę sprzedaży. Według danych majowych, przychody McDonald's wciąż rosną, ale poniżej oczekiwań. Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zaś spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.

(gum)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>

Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/7066/mcdonalds-bedzie-jak-kfc/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => ze świata [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 62 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => swiata ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81668 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => e90/0ff/mcdonalds_flagi.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22540 ) ) ) [og_image] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [article_date_formated] => 04.07.2012 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82920 [country_item] => pl [description] => Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280. [path] => 725/a1a/mcdonalds1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 16938 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => McDonald’s [id] => 38 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 2000000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Restauracje szybkiej obsługi [name_length] => 10 [link] => /franczyza/38/mcdonalds/ [investmentFormatted] => 2 000 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69193 [country_item] => pl [description] => [path] => ea6/d27/mcdonalds-logo-1.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 191 [itemserver_id] => 16940 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200985 [country_item] => pl [description] => [path] => 313/b57/mcdonald_s-wyszk_w.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 754 [itemserver_id] => 49983 ) [1] => Array ( [pid] => 200986 [country_item] => pl [description] => [path] => 456/872/mcd_wyszk_w-restauracja-wne.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 49984 ) ) ) ) ) )

McDonald’s będzie jak KFC?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

1 lipca na fotelu prezesa globalnej korporacji doszło do przełomowej zmiany. 67-letniego Jima Skinnera, który z siecią związany był od 41 lat, a kierował nią od 2004 roku, zastąpił jego bliski współpracownik - Don Thompson. I choć zarówno przedstawiciele McDonald's, jak i obserwatorzy rynkowi przewidywali, że zasadniczo nic w strategii sieci się nie zmieni, to wygląda na to, że nowy szef ma w tej kwestii inne zdanie.

49-letni Thompson pochylił się właśnie nad liczącą 160 pozycji księgą receptur na fast-foodowe dania i po jej dogłębnej analizie ogłosił zamiar jej zrewolucjonizowania.
- Nasi klienci dali nam pozwolenie na poszerzanie horyzontu naszej marki, toteż wejdziemy w nowe kategorie produktowe – powiedział Thompson, cytowany przez portal newyork.newsday.com.

Te „nowe kategorie” to przede wszystkim potrawy z drobiu. Zdaniem Thompsona wprowadzenie większej liczby dań z kurczaka przekona bardziej oszczędnych klientów – ceny mięsa drobiowego są obecnie znacznie niższe, niż wołowiny. Na dodatek fakt, że McDonald's chce postawić na drób, może też spodobać się gościom restauracji oczekującym bardziej dietetycznych posiłków. Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280.

Zdaniem analityków pomysły na nowe menu wynikają z faktu, że sieć szuka remedium na poprawę sprzedaży. Według danych majowych, przychody McDonald's wciąż rosną, ale poniżej oczekiwań. Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zaś spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.

(gum)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €