McDonald’s sprzedaje więcej, ale poniżej oczekiwań

Władze sieci przekonują: nie ma powodu do obaw.
Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zwrócili uwagę, że to wzrosty poniżej oczekiwań, bo spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.
Rynek obiegły spekulacje na temat tego, czy gorsze wyniki „Złotych Łuków” mogą być pierwszą oznaką rychłego nadejścia chudych lat - tak dla spółki, jak i całej branży. Do komentarzy odniósł się już szef sieci, Jim Skinner. Jego zdaniem, w długim terminie McDonald's będzie notował zrównoważony wzrost. Podobną opinię ma Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.
- McDonald's przyzwyczaił do świetnych wyników, więc nie dziwią nas rozbudzone apetyty. Nic nadzwyczajnego, że drobne odstępstwo od wyjątkowo wysoko zawieszonej w tym zakresie poprzeczki może budzić także takie komentarze. My jednak realizujemy nasze plany. Nie ma żadnych obaw co do kondycji sieci – mówi Kłapa.
Podkreśla przy tym, że McDonald's jest traktowana przez wiele marek gastronomicznych jako punkt odniesienia w zakresie cen.
- Tymczasem skala dotychczasowych regulacji cen w polskiej sieci nie dorównuje nawet poziomowi inflacji – zaznacza.
Malkontentów zaprasza zaś do odwiedzenia restauracji McDonald's, która na czas EURO 2012 powstała na terenie warszawskiej strefie kibica na Placu Defilad.
- Jej popularność przekracza nasze oczekiwania – dodaje Kłapa.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej