Franczyzobiorca zarabia na outsourcingu
Mail Boxes korzysta z faktu, że rynek zdominowały mikro i małe przedsiębiorstwa, dlatego rozszerza ofertę swoich usług.
Mail Boxes Etc powstało ponad 30 lat temu w USA, a obecnie działa w 56 krajach. Spośród 7 tysięcy punktów pół tysiąca funkcjonuje we Włoszech, a 14 w Polsce. Koncept określany jest jako „biuro poza biurem”. Wynika to z szerokiej oferty usług biurowych, takich jak druk cyfrowy, kopiowanie, szeroki zakres usług introligatorskich, zamówienie projektu i druku wizytówek, papieru firmowego, folderu reklamowego, pieczątki. Dzięki współpracy ze sklepem internetowym Merlin.pl klienci mogą odbierać w punktach MBE swoje zamówienia. Usługa dostępna jest na razie w trzech miastach, w najbliższych miesiącach pojawi się we wszystkich placówkach.
- Koncept biznesowy cieszy się dużym powodzeniem wśród mikro i małych przedsiębiorstw, ponieważ to głównie one korzystają z outsourcingu. MBE można powierzyć sprawy transportu i wysyłki dokumentów oraz towarów. Istnieje możliwość wynajęcia skrytki adresowej, a wraz z nią klient otrzymuje adres do korespondencji identyczny z adresem punktu MBE w prestiżowej lokalizacji miasta – mówi Andrzej Partyka, właściciel Mail Boxes Etc Polska.
Inwestycja w biznes wynosi 100-120 tys. zł, z czego połowę tej kwoty warta jest licencja. Partnerzy firmy mogą liczyć na dostawę towarów w wynegocjowanych przez sieć cenach. Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę dotyczą z obsługi programu graficznego CorelDraw, zarządzania personelem, logistyką, obsługi urządzeń do wykonywania pieczątek i do oprawy dokumentów. Raz w roku franczyzobiorcy Mail Boxes spotykają się w celu omówienia bieżących problemów związanych z prowadzeniem działalności. Średnio raz na kwartał personel placówki przechodzi szkolenia uzupełniające. Najbliższe szkolenie związane jest z rozpoczęciem współpracy ze sklepem Merlin.pl.
- Punkty MBE usytuowane powinny być przy głównych ulicach miast w sąsiedztwie średnich oraz małych przedsiębiorstw w miastach powyżej 80 tysięcy mieszkańców. Powierzchnia lokalu powinna zawierać się w przedziale od 50 do 80 m2. Lokal musi mieć bezpośrednie wejście od ulicy wraz z witryną oraz przydzielone miejsca parkingowe - wyjaśnia Andrzej Partyka.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

