Leki nie z apteki

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Bliska Mini Drogeria to połączenie apteki i drogerii. Nowy koncept już funkcjonuje w Piszu, kolejnym punktem na mapie będzie Warszawa, do której później dołączą kolejne lokalizacje. Drogerie mają pomóc w ciągłym rozwoju sieci, szczególnie teraz, kiedy trudniej zadebiutować na rynku aptekarskim, a dodatkowych kłopotów przysparzają aptekarzom zawiłości biurokratyczne.

- Zmiana ustawy refundacyjnej znacząco wpłynęła na rynek aptek. Świadczą o tym spektakularne upadki sieci liczących ponad 50 placówek. Ubywa także pojedynczych aptek, które nie wytrzymują tempa zmian rynku – mówi Marcin Ratajczak, dyrektor ds. rozwoju sieci. - Brak możliwości reklamy negatywnie wpłynął na proces uruchamiania aptek. Uważamy, że jest niezgodny z konstytucją.

Bliska Apteka to polska sieć punktów sprzedaży leków powstała w 2000 r. Pod charakterystycznym, niebieskim logo funkcjonuje obecnie 31 aptek własnych oraz 15 franczyzowych. Dodatkowo sieć współpracuje z 46 placówkami, które pozostały niezrzeszone.

Wysokość nakładów inwestycyjnych uzależniona jest od stanu posiadanego lokalu, a co za tym idzie kosztów prac remontowych i adaptacji lokalu. Na samo zatowarowanie i wyposażenie apteki trzeba przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci aptek Bliska ustalana jest z każdym partnerem indywidualnie. Z kolei składka na fundusz marketingowy zawarta jest w opłacie miesięcznej, która stanowi określony procent od obrotów apteki.

- Obecnie przejmujemy lokale po istniejących aptekach, dzięki czemu nakłady inwestycyjne franczyzobiorców znacząco spadły – zaznacza Marcin Ratajczak. – Planujemy otworzyć 15 nowych aptek franczyzowych i podwoić liczbę aptek w grupie zakupowej. Rok chcemy zamknąć z łącznie 150 aptekami własnymi oraz współpracującymi.

Sieć swój rozwój zawdzięcza m.in. dużemu zaangażowaniu franczyzobiorców. Wielu z nich prowadzi już po kilka placówek, tak jak Pan Maciej Wójcicki, który w ciągu roku uruchomił dwie dobrze prosperujące apteki. Dwie kolejne uruchomione zostały w Piszu i w Rynie przy współudziale sieci, realizując koncepcję współpracy spółki z franczyzobiorcą. Wkrótce powstanie piąta apteka.

(boa)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €