Kosmetyczka i fryzjer w zespole

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Agata Murowicka, twórczyni marki AM Uroda, zdecydowała się na własny biznes, bo praca naukowa nie pozwalała jej pogodzić pasji zawodowej z codziennymi obowiązkami domowymi.
- Moja praca doktorska dotyczyła zagadnienia z dziedziny histologii oraz cytologii. Nabyta w tej dziedzinie wiedza pozwoliła mi na swobodne poruszanie się w różnych zagadnieniach kosmetologii pielęgnacyjnej i medycznej oraz na świadome przygotowanie specjalistycznej oferty zabiegowej w moim salonie – wspomina Agata Murowicka.

Dziś nie ma wątpliwości, że otwarcie własnego salonu kosmetycznego było strzałem w dziesiątkę. Punkt powstał we Wrocławiu i mimo lokalizacji daleko od centrum i głównych arterii komunikacyjnych miasta w ciągu kilku miesięcy zdobył sporą grupę stałych klientów. Wielu z nich pytało właścicielkę, czy AM Uroda to salon sieciowy. Między innymi dlatego właścicielka zdecydowała się wejść we franczyzę.

- Obroty salonu satysfakcjonują mnie i są porównywalne do tych, które osiągają punkty działające na rynku od wielu lat. Uważam, że dobrze przygotowane logo oraz nazwa, konsekwentnie wykorzystywane w kontekście promocji firmy stanowią klucz do stworzenia rozpoznawalnej marki – twierdzi Murowicka.

Według Murowickiej kluczem do sukcesu salonu kosmetycznego jest wysoka jakość usługi i odpowiednio dobrany personel. Dzięki nim można sukcesywnie rozszerzać ofertę.

- W chwili obecnej w moim salonie głównym źródłem dochodu są zabiegi pielęgnacyjne na ciało i twarz. Jednak większość naszych klientów narzeka na ciągły brak czasu. Wygodniej jest w jednym miejscu zrobić manicure, hennę oraz uczesać włosy, niż jechać w dwa różne miejsca i tracić czas na dojazdy i korki miejskie. Dlatego też wprowadziliśmy do naszej oferty kompleksową stylizację ślubną oraz pakiety tzw. wyjściowe. Mamy informację zwrotną od klientów, że jest to szalenie wygodne – przyznaje Murowicka.

Aby przystąpić do sieci pod szyldem AM Uroda, trzeba zainwestować od 50 do 100 tys. zł. Kwota umożliwia utworzenie dwóch stanowisk fryzjerskich, dwóch stanowisk kosmetycznych na twarz i ciało oraz jednego stanowiska pedicure i manicure.

- Obrót w wysokości 36-40 tys. zł jest jak najbardziej realny do wypracowania przy wyżej wymienionej konfiguracji stanowisk. Część, jaka zostaje dla właściciela jest zależna od warunków wynagrodzeń pracowników, kosztów eksploatacji i polityki salonu - mówi Agata Murowicka.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €