Pomarańczowa Telekomunikacja

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O zmianie TP na markę Orange mówiło się już od dawna. W końcu, w ostatnich dniach marca zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął decyzję o całkowitym rebrandingu firmy. Do końca czerwca, marką handlową wszystkich świadczonych przez TP usług stanie się Orange. Rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

Silna marka Orange ma przełożyć się na poprawę postrzegania usług stacjonarnych TP oraz poprawić jej wyniki finansowe. Oprócz odświeżenia wizerunku, polski operator zyska także dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT (France Telecom). Za wszystko będzie musiał jednak słono zapłacić.

Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. Przy obecnych wynikach finansowych operatora daje to blisko 75 mln zł rocznie. Koszty rebrandingu zobowiązała się pokryć firma Orange Brand Services Limited, spółka zależna od France Telecom.

Telekomunikacja Polska nie rezygnuje ze świadczenia jakichkolwiek usług w związku ze zmianą marki. Wszystkie obowiązujące umowy oraz kwoty w nich zawarte zachowają swoją ważność. Niestety koszty połączenia pomiędzy dwoma sieciami, ze względu na uwarunkowania prawne, będą równe połączeniom z innymi operatorami.

Marka Orange zaistniała w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z oznaczonych nią usług korzystało 216 mln klientów na całym świecie, a jej wartość została oszacowana na 17,6 mld dolarów.

(boa)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €