Nad Dunajem lubią franczyzę

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przyjaźń polsko-węgierska nie ogranicza się wyłącznie do relacji towarzyskich. Również w biznesie przedsiębiorcy z obu krajów potrafią ze sobą współpracować. Przykładem tego są pochodzące z Węgier, a liczące 300 placówek w Polsce, mini piekarnie Fornetti. Firma podbiła już europejskie rynki, m.in.: czeski, ukraiński, rumuński i serbski. Grupa LPP zdecydowała się natomiast na eksport swoich marek House i Reserved nad Dunaj. Portal Franchising.hu, podobnie jak jego polski odpowiednik – Franchising.pl, stawia sobie za cel promocję franczyzy jako dobrego pomysłu na własną firmę.

- Na Węgrzech działa ponad 300 firm sprzedających licencję na biznes. W 20 tysiącach placówek franczyzowych zatrudnionych jest 100 tys. osób. Ludzie w czasach kryzysu bardziej niż zwykle boją się ryzyka związanego z założeniem własnej firmy, dlatego wybierają franczyzę, która ryzyko niepowodzenia minimalizuje. Połowę franczyzodawców stanowią sieci zagraniczne. To dobry prognostyk dla tych firm, które chcą inwestować nad Balatonem – twierdzi Tibor Szabó, dyrektor PROFIT system na Węgrzech.

Najwięcej systemów zagranicznych obecnych na Węgrzech pochodzi z USA i Niemiec. 350 placówek franczyzowych działa na licencji amerykańskich sieci, głównie gastronomicznych (McDonald’s, Subway). Polska, po Rumunii i Słowacji, jest trzecim importerem węgierskiej franczyzy. Oprócz piekarni Fornetti, na naszym rynku obecne są stacje paliw Mol oraz sklepy z meblami Diego.

Pierwszego swojego węgierskiego franczyzobiorcę próbuje pozyskać Crazy Piramid Pizza, polski koncept gastronomiczny.

(dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €